szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Régen várt remek hírt osztott meg a Túraautó-vb (WTCC) Hondával versenyző magyar kiválósága, Michelisz Norbert saját hivatalos honlapján: a pilóta elárulta, hogy Civic WTCC-jébe a gyári csapat autóihoz hasonlóan a továbbfejlesztett hajtűművet szerelik a világbajnokság utolsó négy fordulójára.

Mint ismeretes, a Hondák idén meglepően gyengén muzsikáltak és képtelenek voltak érdemben harcolni a domináns formával bemutatkozó gyári Citroen-kontingens ellen. A motorerő az egyik kulcsfontosságú probléma volt a japán autókkal kapcsolatban, de a távoli futamokat megelőző hosszú szünetben a márka továbbfejlesztette a versenyautó szívét, ráadásul ezen a héten a Hungaroringen és a Slovakiaringen tesztelték is azt. Michelisz ugyan nem vezetett a gyakorlásokon, de jó hírt kapott az illetékesektől.

Michelisz Norbert
FIA WTCC

„A tervek szerint lesz új motorcsomag, már Pekingben, már nekünk is – talán ez volt a legfontosabb információ, ami kiderült ebben a pár napban” – írta a hivatalos honlapján vezetett blogjában a korábbi privát világbajnok. „Az a terv, hogy a soron következő futamokon mind a négy Honda egyszerre kapja meg a fejlesztést, amely reményeink szerint egy kicsit közelebb visz majd minket a Citroenekhez.”

Plusz jó hír a motorfejlesztéssel kapcsolatban az, hogy Norbinak nem kell motorcsere miatti rajtbüntetésre számítania az újítás bevetésének apropóján, ugyanis – mint rámutatott – „nem a komplett motor lesz kicserélve, hanem csak egy olyan elem, ami korábban nem lett homologizáltatva, és ezért nem jár hátrasorolás”. A Zengő Motorsport versenyzője egyelőre nem tudja, hogy milyen mértékű előrelépésre számíthat, azonban felvillanyozza az, amit a gyári csapat veteránjától, Gabriele Tarquinitől hallott a tesztelésen.

Michelisz Norbert
Zengő Motorsport

„Hogy pontosan mennyit sikerült előrelépni, azt egyelőre nehéz lenne megmondani. Egyrészt a három tesztnap elején viszonylag kevés időt töltött a pályán az autó, a vége felé viszont már sokat tudott menni Tarquini és Monteiro, ami mindenképpen jó jel. Másrészt az időeredményekből sem derült ki sok minden, hiszen többfajta beállítást próbálgattak, ráadásul hűvösebb volt az időjárás, mint amikor tavasszal versenyeztünk ezen a két pályán. Ez a körülmény pedig eleve pozitívan hat a motorteljesítményre. Ugyanakkor bizakodással tölt el a Tarquinivel folytatott beszélgetésem. Azt mondta, hogy nagyon ritka, amikor már a bevezető körön érzi a különbséget, de a mostani ilyen alkalom volt, egyértelműen pozitívan értékelte a fejlesztést. Mivel annyira már ismerem őt, hogy tudom, csak akkor szokott véleményt alkotni, ha biztos a dolgában, pozitív érzésekkel jöttem haza” – írta Michelisz.

Norbival idén nem először fordult elő, hogy személyesen volt jelen a Honda tesztjén, de vezetni nem vezethetett. Bár a rajongók a különféle fórumokon gyakran háborognak amiatt, hogy a márka miért nem vonja be a gyakorlásba a magyar versenyzőt, a pilóta szerint sok haszna van a jelenlétének akkor is, amikor nem körözhet a versenypályán.

„A Honda a héten összesen három napot tesztelt a Hungaroringen és a Slovakia Ringen, természetesen én is ott voltam a helyszíneken, még ha autóba nem is ülhettem. Nem is ez volt az elsődleges szempont, hanem az, hogy ismételten első kézből jussak információkhoz. Kívülről talán úgy tűnhet, hogy ha nem tesztelhetek, akkor sok jelentősége nincsen annak, hogy a tribünön méregetem az időeredményeket vagy a boxban váltok néhány szót a szerelőkkel, mérnökökkel, pilótákkal, de ez tévedés. Láttam, milyen beállításokat próbálgattak, így mi is előbb el tudunk kezdeni felkészülni a kínai versenyhétvégére. Nem az lesz, hogy megérkezünk Pekingbe, és ott kezdjük törni a fejünket, hogy mit kezdjünk az új csomaggal” – fogalmazott a Zengő Motorsport menője.

Michelisz Norbert
FIA WTCC

Négy fordulóval az idény vége előtt Michelisz 100 ponttal az egyéni tabella 7. helyén állomásozik. Mehdi Bennanit, a mezőny másik privát Civicjét vezető marokkói pilótát 43 egységgel előzi meg és nincs túlságosan lemaradva a gyári csapat párosától sem: legjobb hondásként Tiago Monteiro 146 ponttal a 4. helyet birtokolja, míg Tarquini 121 ponttal az 5. helyen tanyázik.

„Sokan kérdezték, hogy a hosszú, kilenchetes szünet nem zökkentett-e ki a ritmusból, pláne azok után, hogy legutóbb Argentínában felálltam a dobogóra, tehát felfelé ívelő volt a formánk. Erre csak azt tudom mondani, hogy sosem szerencsés, ha egy nagyon jól vagy nagyon rosszul sikerült hétvége után hosszú a kihagyás, mert ilyenkor én minél gyorsabban szeretek újra autóba ülni. Ugyanakkor az is igaz, hogy az már teljesen mindegy, hogy hat vagy kilenc hét a szünet. Ha kiesek a két-háromhetes versenyritmusból, onnantól már nem sokat számít az időkülönbség. Próbáltam úgy beosztani az időmet, hogy a pekingi versenyre teljesen kipihenten és harapósan érkezzem meg, és úgy érzem, ez jól sikerült. Évről-évre tudatosabban szervezem meg az ilyen holtidőszakokat, most ezért is terveztem a újbóli versenyhez viszonylag közel a pihenést” – írta Norbi.

Pekingben október 4-5-én, míg a menetrendben eredetileg is szereplő Sanghajban október 11-12-én csap össze egymással a Túraautó-vb mezőnye.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!