szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mehdi Bennani vasárnapi WTCC-futamgyőzelmét mindenképpen illik a történelmi tettek közé sorolni: a Honda idei első diadalát arató marokkói pilóta az első észak-afrikai, aki az FIA valamelyik világbajnoki sorozatában versenyt tudott nyerni.

A WTCC hivatalos honlapja sem győzi sorolni azokat a mérföldköveket, amelyek a 31 esztendős, Fes városában született pilóta sanghaji sikeréhez köthetőek. A versenyző a világsorozat történetének 34. futamgyőztese, valamint Seb Loeb, Gianni Morbidelli és Ma Qing Hua után a negyedik új győztes idén a bajnokságban.

A meglepetés-elsőség történelmi tett volt a marokkói versenyzőt foglalkoztató Proteam szempontjából is. Az egyetlen Civic WTCC-t versenyeztető olasz alakulatot a fiawtcc.com a világbajnokság „legelkötelezettebb” együttesének titulálja, mivel ez az egyetlen különítmény a mezőnyben, amely a bajnokság eddigi tíz szezonjának mindegyikében szerepelt.

Bennani először a dobogó legfelső fokán
FIA WTCC

Bennani győzelme sokat jelentett az évad kezdete óta a Citroent – amely múlt hétvégén már a gyártói vb-címet is begyűjtötte - szinte kilátástalanul hajszoló Hondának is. A sanghaji második futamon a gyári csapat versenyzője, Tiago Monteiro végzett az észak-afrikai mögött és a kettős elsőség a gyári programot működtető JAS Motorsport vezére, Alessandro Mariani szerint reményt keltő minden érintett számára.

„Nagy jelentőségű volt ez a győzelem a Honda számára és a Civicet használó ügyfelek számára is” – nyilatkozta Mariani csapatfőnök. „Sajnálatos, hogy Gabriele Tarquini a kormányszervó hibája miatt kiesett, máskülönben mienk lett volna az első három hely. Bizonyítottuk a második futamon, hogy a tempónk elég jó. Az utóbbi hónapokban mindannyian keményen dolgoztunk és ez a győzelem jót tett a csapat moráljának.”

Bennani először a dobogó legfelső fokán
FIA WTCC

A dopping kiváltképp annak fényében tett jó a Honda-tábornak, hogy a vb-sorozat következő állomása a japán gyártó hazai versenye, Suzuka lesz, ahol egyébként is újabb előrelépést várnak: „Ez a győzelem bizonyította, hogy megvan az erő. A kocsi javult Pekingben és Sanghajban is, a következő lépés pedig Suzuka lesz, ahol újabb előrelépésben reménykedünk” – mondta a Honda kutatási-fejlesztési részlegének projektvezetője, a motorfejlesztésekért felelős Daisuke Horiuchi.

Mind a Honda, mind a magyar szurkolók számára kedvező fejlemény volt a második futam után, hogy a sportfelügyelői testület 30 másodperces időbüntetéssel sújtotta a Citroen pilótáját, Seb Loeböt azért, mert ütközött csapattársával, Yvan Mullerrel. A francia ezzel a 4. helyről visszacsúszott a 12. helyre, ennek köszönhetően pedig a hondás Michelisz Norbi – aki mindkét futamot az 5. helyen zárta - egy pozíciót előrelépve 4. helyezettként került a hivatalos jegyzőkönyvbe.

A szezon utolsó két fordulója előtt a Honda legjobbja Monteiro, aki 170 ponttal a 4. helyen áll az egyéni tabellán, 28 ponttal megelőzve az őt követő Micheliszt, valamint 36 egységgel a honfitársunk mögött állomásozó Tarquinit. Pályafutása első futamgyőzelme után Bennani, a Honda-kontingens negyedik tagja 85 ponttal a 10. helyet mondhatja magáénak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!