Csupa nagy név van a Bianchi balesetét vizsgáló új bizottságban

Többek között két korábbi Forma-1-es csapatfőnökkel, Ross Brawnnal és a Stefano Domenicalival kezdi meg működését a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által életre hívott Baleset Bizottság, amelynek feladata az, hogy alaposan kivizsgálja Jules Bianchi suzukai incidensét.

  • hvg.hu hvg.hu
Csupa nagy név van a Bianchi balesetét vizsgáló új bizottságban

Mint ismeretes, Bianchi az eső miatt kaotikussá vált Japán Nagydíjon szenvedett balesetet: Marussiájával kicsúszott, eltalálta az Adrian Sutil Sauberének roncsait mentő traktort és az ütközés következtében fellépő 92 G-s erő hatására súlyos agysérülést szenvedett. A pilótát jelenleg is a jokkaicsi kórházban ápolják, állapotáról pedig semmilyen biztató hír nem érkezik.

Jules Bianchi
Marussia F1 Team

Jean Todt, az FIA elnöke nem sokkal a baleset után ígéretet tett arra, hogy bizottságot hívnak életre az incidens kivizsgálására. A nemzetközi szervezet hétfőn jelentette be a testület megalakulását: a tagok között van két korábbi csapatfőnök, Ross Brawn és Stefano Domenicali, a korábbi kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi, valamint a versenyzők érdekvédelmi szervezetének elnöki tisztségét jelenleg ellátó expilóta, Alex Wurz. Hozzájuk csatlakoznak az FIA biztonsági, sportfelügyelői, pályaképviseleti és jogi bizottságainak vezetői, továbbá az endurance-vb (WEC) versenyigazgatója is.

„A csoport alaposan kivizsgálja a baleset körülményeit annak érdekében, hogy a történtek minél érthetőbbek legyenek. Ennek fényében javaslatokat tesznek majd az FIA elnökének olyan intézkedésekre, amelyek révén javítható a versenypályák biztonsága” – olvasható az FIA hétfői kommünikéjében.

A frissen életre hívott csoport vezetője az FIA biztonsági bizottságát is irányító Peter Wright lesz, a munkát már ezen a héten megkezdik, a baleset elemzését és a megfogalmazott javaslatokat pedig előreláthatólag a Motorsport Világtanács (WMSC) december 3-án esedékes ülésén terjesztik majd elő.

Jules Bianchi
Marussia F1 Team

Bianchi csapata, a Marussia a legutóbbi futamon, az Orosz Nagydíjon a versenyző iránti tiszteletadásból csak egyetlen autót indított. Graeme Lowdon sportigazgató szerint arról egyelőre nincs döntés, hogyan állnak fel a soron következő összecsapásra, az Amerikai Nagydíjra, ám a szakvezető szerint a cél egyértelmű: a különítmény szeretné megtartani a konstruktőri tabella 9. helyét, amelyet annak a 2 egységnek köszönhetnek, amelyeket Bianchi szerzett a Monacói Nagydíjon.

„Jules és a családja számára is az lenne a legjobb, ha megpróbálnánk megőrizni a bajnokságban elfoglalt pozíciónkat. Jules csodálatos vezetett Monacóban és a jelenlegi helyezésünket ennek köszönhetjük, így tartozunk neki annyival, hogy megpróbáljuk megvédeni a helyezésünket. Három verseny van hátra, ráadásul Abu Dhabiban dupla pontokért kell versenyeznünk, ami extra nyomást helyez ránk. Keményen dolgozunk egészen az évad végéig” – fogalmazott a sportigazgató.

A Marussia teszt- és tartalékpilótája Alexander Rossi, aki amerikai, így a hazai versenyén kézenfekvő lenne a szerepeltetése. Lowdon egyelőre nem kommentálta a pilóta előléptetésével kapcsolatos spekulációt, ám azt megjegyezte, hogy az austini viadalig „van elég idő arra, hogy leüljünk és kiértékeljük az opcióinkat”.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.