szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ezer lóerős P1 GTR-ben szinte mindent szénszálas anyagból készült, és a súlycsökkentés érdekében még a sofőr kagylóülése is rögzítve van a padlólemezhez.

Még augusztusban robbant a hír, miszerint a McLaren elkészíti a P1 hibrid szupersportautó versenypályájára szánt változatát, amiben a 3.8 literes ikerturbós V8 motor és a könnyített elektromotor párosa az utcai verzió 916 lóerős összteljesítménye helyett nem kevesebb, mint 1000 lóerőt juttat az aszfaltra. Ehhez jelentősen átdolgozott karosszéria, kiszélesített nyomtávok, hatalmas hátsó szárny és diffúzor, valamint minden fölösleges alkatrésztől megfosztott utastér dukál, ahogy egy rendes versenyautóhoz illik.

McLaren
McLaren

Az autó karosszériáját prototípus formájában már láthattuk, most viszont megvillantották az utasteret is a wokingiak, amiről nem túlzás azt állítani, hogy az egyik legszebb puritán versenyautó cockpit, ami valaha készült. A kormány a 2008-as F1-es autóból lehet ismerős, az ülések hatpontos övvel vannak ellátva, a sofőr kagylója pedig méretre készül és a padlólemezhez van csavarozva, hogy ezzel is csökkentsék az autó tömegét.

A legfrissebb fényképek mellett további részleteket is nyilvánosságra hoztak a P1 GTR programról. A leendő tulajdonosok nem csak birtokolni fogják az autót, hanem speciális vezetéstechnikai oktatást is kapnak, melynek részeként a McLaren szimulátorát is használni fogják, valamint híres F1-es pályákra szervezett programokon is részt fognak venni.

A tréningek során minden autóért egy külön csapat fog felelni egy főmérnökkel vezetésével, akinek a segítségével a pilóta kielemezheti a telemetriai adatokat és a felvételeket, annak érdekében, hogy képes legyen a maximumot kihozni magából és az autóból.

McLaren
McLaren
McLaren
McLaren

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!