szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ezer lóerős P1 GTR-ben szinte mindent szénszálas anyagból készült, és a súlycsökkentés érdekében még a sofőr kagylóülése is rögzítve van a padlólemezhez.

Még augusztusban robbant a hír, miszerint a McLaren elkészíti a P1 hibrid szupersportautó versenypályájára szánt változatát, amiben a 3.8 literes ikerturbós V8 motor és a könnyített elektromotor párosa az utcai verzió 916 lóerős összteljesítménye helyett nem kevesebb, mint 1000 lóerőt juttat az aszfaltra. Ehhez jelentősen átdolgozott karosszéria, kiszélesített nyomtávok, hatalmas hátsó szárny és diffúzor, valamint minden fölösleges alkatrésztől megfosztott utastér dukál, ahogy egy rendes versenyautóhoz illik.

©
©

Az autó karosszériáját prototípus formájában már láthattuk, most viszont megvillantották az utasteret is a wokingiak, amiről nem túlzás azt állítani, hogy az egyik legszebb puritán versenyautó cockpit, ami valaha készült. A kormány a 2008-as F1-es autóból lehet ismerős, az ülések hatpontos övvel vannak ellátva, a sofőr kagylója pedig méretre készül és a padlólemezhez van csavarozva, hogy ezzel is csökkentsék az autó tömegét.

A legfrissebb fényképek mellett további részleteket is nyilvánosságra hoztak a P1 GTR programról. A leendő tulajdonosok nem csak birtokolni fogják az autót, hanem speciális vezetéstechnikai oktatást is kapnak, melynek részeként a McLaren szimulátorát is használni fogják, valamint híres F1-es pályákra szervezett programokon is részt fognak venni.

A tréningek során minden autóért egy külön csapat fog felelni egy főmérnökkel vezetésével, akinek a segítségével a pilóta kielemezheti a telemetriai adatokat és a felvételeket, annak érdekében, hogy képes legyen a maximumot kihozni magából és az autóból.

©
©
©
©

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Karikó Katalin: Lehet hosszabb időt hagyni a koronavírus elleni oltás két dózisa között

Karikó Katalin: Lehet hosszabb időt hagyni a koronavírus elleni oltás két dózisa között

A Wizz Air vezérigazgatója szerint legelőbb 2024-re állhat talpra a szektor

A Wizz Air vezérigazgatója szerint legelőbb 2024-re állhat talpra a szektor

Trump: Az a hihetetlen utazás, amelyet négy évvel ezelőtt együtt kezdtünk, még korántsem ért véget

Trump: Az a hihetetlen utazás, amelyet négy évvel ezelőtt együtt kezdtünk, még korántsem ért véget