szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai fenegyerek ezzel az egyedileg épített, összkerék-meghajtású autóval forgatja a várva várt új Gymkhana epizódot.

Amikor Ken Block évekkel ezelőtt berobbant a köztudatba a látványos Gymkhana videókkal az első két részben még egy átalakított Subaru Imprezával pusztította a gumikat. Ezután a Forddal kötött szerződés folyományaként már egy Ford Fiesta volt a megőrülés tárgya, amit eleinte sokan kétkedve fogadtak, de nem kellett hozzá sok idő, hogy megszeressék, hiszen az apró méregzsákkal még őrültebb mutatványokat produkált, mint a japán ralilegendával.

worldcarfans.com
worldcarfans.com

Négy epizód után a kis Fiesta felett is eljárt az idő, így a hetedik részben már egy egyedileg épített 1965-ös Ford Mustangé lesz a főszerep, amely a típus jellegzetes stíluselemein kívül nem sokban hasonlít egy utcai autóra. A Hoonicorn RTR nevet viselő szörnyeteg motorterében egy 6.7 literes, V8-as Roush Yates versenyblokk dolgozik 865 lóerővel és 965 Nm maximális nyomatékkal, amit a Sadev összkerék-meghajtáson keresztül juttat el az aszfaltra. A 18 colos Fifteen52 felnikre Pirelli Trofeo R semi-sclick gumikat szereltek, amik Ken Blockot ismerve nem lesznek hosszú életűek.

„Két évet dolgoztam ezen az autón, így most, hogy végre összeállt és vezethettem a Gymkhana Seven-ben teljesen lenyűgözött” – nyilatkozta Block, aki azt is hozzátette, hogy az építés során minden apró részletre odafigyeltek, melynek köszönhetően megszületett az eddigi legjobb Gymkhana autója. A szénszálas karosszériájú Hoonicorn RTR-t egyébként az ASD Motorsports műhelyében rakták össze.

worldcarfans.com
worldcarfans.com
worldcarfans.com

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!