szerző:
hvg.hu

A történelem legnagyobb Forma-1-es szerződése: bár a hivatalos megerősítésre várni kell, mértékadó spanyol források így írják le azt a hónapok óta pletykált kontraktust, amely állítólag már létrejött a Ferraritól távozó Fernando Alonso és a McLaren istálló között. Bár sokak szerint a kétszeres vb-első komoly kockázatot vállal, meg is kéri az árát: gyaníthatóan minden idők legkomolyabb Forma-1-es alapfizetését kapja majd új állomáshelyén.

Alonso átigazolási ügye hónapok óta izgalomban tartja a Forma-1-es paddockot és a rajongókat: alig van olyan csapat a mezőnyben, amellyel még nem hozták hírbe a harmadik vb-címére a Ferrarival 2010 óta mindhiába pályázó spanyolt, ám a többség a kezdetektől fogva a jövőre a Hondával újra összeálló McLarent tartja a legesélyesebbnek a klasszis versenyző elcsábítására. A hétvégi Brazil Nagydíj előtti napokban egyre inkább körvonalazódott, hogy a megállapodás létrejön, a pilótához közel álló Diario As című spanyol sportnapilap pedig immáron tényként számol be arról, hogy a versenyző jövőre 2007 után ismét a brit csapat kötelékében hajt majd.

Alonso bankot robbant a McLaren-Honda szerződéssel?
©

Az újság szerint „a történelem legnagyobb Forma-1-es szerződésének” keretein belül Alonso két plusz egy szezonra szegődik a nagy-britanniai Wokingban székelő együtteshez. A grandiózus jelző nem a kontraktus időtartamára, sokkal inkább a fizetésre vonatkozik: noha az összeget az As nem részletezi, korábban paddock-források arról számoltak be, hogy új állomáshelyén Alonso évi 35 millió eurót kasszírozhat. Ez nemcsak jóval magasabb a Ferraritól kapott jelenlegi, évi 20 millióra taksált alapbérénél, de minden valószínűség szerint történelmi csúcs is lehet: a hangsúlyozottan becsléseken alapuló adatok alapján a győzelmi prémiumok, pontbónuszok és egyéb szponzori bevételek nélküli rekordot egyébként szintén Alonsónak tulajdonítják, még 2010-ből, amikor 30 millió eurós alapbért kapott első ferraris szezonjáért.

Mivel a McLaren az utóbbi években csak sínylődött, a Honda pedig a modernkori turbókorszak második szezonjára időzíti visszatérését, s így akár hátrányba is lehet, több szakértő szerint Alonso cseberből vederbe kerülhet és a brit-japán együttműködés keretein belül is szélmalomharcot vív majd a hőn áhított harmadik világbajnoki címéért. Mivel a spanyol 33 éves, túl sok időt valóban nem fecsérelhet, ám a Diario As beszámolója kitér rá, hogy a pilóta nemcsak pénzügyi, hanem technikai garanciákat is kért - és állítólag kapott – leendő munkaadójától. Ilyen területen a Forma-1-ben természetesen soha, semmit nem lehet biztosra venni, de a lap szerint a brit versenycsapat és a japán márka motorfejlesztési részlege által bemutatott tervek meggyőzték Alonsót arról, hogy akár már 2015-ben is lehet esélye a vb-címre.

McLaren
©


Elterjedt az utóbbi időszakban egy olyan pletyka is, hogy Alonso és menedzsmentje nem közvetlenül a McLarennel folytatta a tárgyalásokat, hanem a Hondával, ahol az elnök, Takanobu Ito személyesen egyezkedett a pilótával és menedzserével, Luis Garcia Abaddal. Noha azt szinte biztosra lehet venni, hogy a gigantikus fizetés zömét a japán gyártó állja majd, Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója Interlagosban köntörfalazás nélkül jelentette ki, hogy a pilótának  a brit csapattal kellett tárgyalnia.

„A McLarennel, mivel a McLaren a Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan jegyzett együttese. A versenyzők esetében a McLaren a szerződő fél, senki más” – jelentette ki a szakvezető, aki tett egy utalást azokkal a teóriákkal kapcsolatban is, amelyek szerint a tárgyalások azért húzódtak sokáig, mert Alonso minél rövidebb távra szerette volna elkötelezni magát. „Csak annyit mondhatok, hogy egy győztes alakulat előkészítése nem megy néhány hónap vagy év alatt, mi pedig minél hosszabb távon szeretnénk sikeresek lenni” – idézte a Diario As jelentése Boullier-t.

Jenson Button: Viszlát, Forma-1?
©



Más forrásokhoz hasonlóan a spanyol lap is úgy értesült, hogy Alonso a 2009-es vb-első, Jenson Button helyét kapja meg a McLarennél. A Porsche Le Mans-i csapatával is hírbe hozott brit helyzetével kapcsolatban félreérthetetlen jelzés, hogy a szigetországi szaksajtó - amelynek gerincét Button a korábbi évek szokásai szerint évzáró vacsorára invitálta ezen a héten Sao Paulóban – már elkezdte a versenyző másfél évtizeden át tartó karrierjének elsiratását, tényként közlik az évad végi távozást és még erre is rátesz egy lapáttal, hogy pénteken a honfitárs, jóbarát, korábbi csapattárs Lewis Hamilton is korteskedett Button mellett.

„Ha lenne egy csapatom, én biztosan őt szerződtetném! Remek pilóta, pokolian gyors és még jó srác is. Szerintem pilótaként még nagyon sok ideje lenne arra, hogy versenyezzen és győzelmeket szerezzen, csak egy jó autót kéne tenni alá. Itt most nem arról van szó, hogy a csapatnak egy jobb pilótára van szüksége. Nála jobb egyébként sem sok van” – kampányolt Hamilton Button mellett, akivel 2010 és 2012 között versenyeztek együtt a McLarennél, s akivel az előzetes jóslatok ellenére kapcsolatuk kifejezetten barátivá alakult.

Sokfelé tényként közlik azt is, hogy az elsőéves Kevin Magnussen szolgálataira 2015-ben is igényt tart majd a McLaren, ezzel kapcsolatban viszont a Diario As óvatosabban fogalmaz: a lap szerint ez a kérdés még nem tisztázódott. „Még semmi nem dőlt el, így a várakozás az egyetlen dolog, amit tehetek” – mondta az As információit alátámasztva a 22 esztendős dán a  Forma-1 hivatalos honlapjának adott pénteki interjújában.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Sajátos nevelés egy keszthelyi gimnáziumban: nyilvános bocsánatkérésre köteleztek diákokat és egy tanárt egy műsor miatt

Sajátos nevelés egy keszthelyi gimnáziumban: nyilvános bocsánatkérésre köteleztek diákokat és egy tanárt egy műsor miatt

Ha ilyen wifi-routere van otthon, azonnal cserélje le, a gyártó is ezt javasolja

Ha ilyen wifi-routere van otthon, azonnal cserélje le, a gyártó is ezt javasolja

Pác-só és nitrit ad randevút a Csík zenekar Nébih-es dalában

Pác-só és nitrit ad randevút a Csík zenekar Nébih-es dalában

140 kilométeres hatótávú elektromos bicikli a Peugeot-tól

140 kilométeres hatótávú elektromos bicikli a Peugeot-tól

Hiába a tűzszünet, többen meghaltak a török támadásokban Szíriában

Hiába a tűzszünet, többen meghaltak a török támadásokban Szíriában

Kinyomtattak egy komplett hajót – videó

Kinyomtattak egy komplett hajót – videó