Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Miután a nyitóteszten a legjobb időt érte el, Michelisz Norbi élvonalban maradt a Túraautó-vb (WTCC) makaói évadzárójának első szabadedzésén is, amelyet a 4. pozícióban zárt. A Honda megtáltosodni látszik: Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro révén a két gyári Civic WTCC érte el a legjobb eredményt.
Tarquini és Monteiro a nyitóteszten nem muzsikált valami fényesen a távol-keleti városállam utcáin kialakított legendás helyszínen, a néhány órával később megejtett első hivatalos szabadedzésre azonban összekapták magukat. Az olasz veterán 2:27,216-os idővel zárt az eredménylista élén, ami közel fél másodperccel jobb volt, mint Michelisz délelőtti legjobbja, ráadásul a korábbi vb-első több mint 0,6 másodpercet vert a 2. pozícióban záró portugál csapattársára.
„A pálya napról napra, óráról órára változik. Itt jó tapadásra, megfelelő kigyorsításra és természetesen egy jókora adag szerencsére is szükség van” – sommázta a különleges helyszín kihívásait a tréning leintése után Tarquini.
Noha volt az edzésnek olyan periódusa, amikor Michelisz neve díszelgett az eredménylista legtetején, a magyar Honda-fenegyerek ezúttal a 4. pozícióban végzett. Hátránya az előtte végző világbajnokhoz, a Citroen-kontingens tagjai közül a legelőkelőbb helyen végző José Maria Lopezhez képest mindössze másfél század volt, ráadásul Monteirótól – akivel harcban áll az összesített pontvadászat 4. helyéért – is csak hat századot kapott, ami további okot adhat a bizakodásra.
Pepe Oriola a kézsérüléssel bajlódó Dusan Borkovics helyére beugorva remekel a Campos Racing Chevy Cruze-ával, a spanyol pilóta a nyitóteszten elért 7. hely után az első szabadedzést már az 5. pozícióban fejezte be, ráadásul több mint 1,6 másodpercet sikerült javítania a délelőtti eredményéhez képest. A legjobb Cruze-t a Citroen-armada versenyzője, Sebastien Loeb követte, aki mögé nagy meglepetésre egy Lada, Rob Huff iratkozott fel. A felső ház a Honda-kontingens negyedik tagjával, Mehdi Bennanival, valamint két Citroenne, Yvan Mullerrel és Ma Qin Huával egészült ki.
A gyakorlás legkomolyabb incidense Hugo Valente nevéhez fűződött, a Campos Racing Cruze-ával a francia pilóta a Paiol kanyarnál a szalagkorlátnak csapódott, így az edzést 22 percre piros zászlóval félbe is szakították.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.