szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legújabb darab a Ferrari és a Pininfarina dizájnstúdió együttműködésének hatvanadik évfordulójára készült. Csupán hat darabot gyártanak majd belőle.

Sergio Marchionne, a Ferrarit is tulajdonló Fiat-Chrysler-konszern vezetője az egyébként is fejőstehén márkából még többet szeretne kivenni. Első lépésként az idén, eltávolította az útból a céget húsz éven át irányító Luca di Montezemolót. Az eddig is messze a legjobban profitáló márkánál pedig sorjáznak a limitált szériás példányok, kezdve a 458 Specialéval, majd jött a 458 Speciale Aperta, a legerősebb nyitott tetejű, vagy az amerikai piacra lépést dicsőítő F60 America.

Ferrari

Most a tavalyi Genfi Autószalonon bemutatott a Pininfarina dizájnstúdió a Ferrari 458 Italia Spider alapjaira tervezett Sergio prototípusa következik. A végleges verzió jóval visszafogottabbra sikeredett a prototípusnál, de így is elég extrém a megjelenése az alapjául szolgáló 458-hoz képest.

A teljesen új frontrész, a különleges küszöb és oldalelem, valamint a 458 Speciale-ról ismerős, dupla kipufogóval ellátott hátsó lökhárító már önmagában elég lenne ahhoz, hogy limitált szériának kiállítsák ki, de az ülések felett átívelő bukókeret is rátesz egy lapáttal az exkluzivitásra. No, meg a 4.5 literes, díjnyertes V8-as motor, amely a 605 lóerejével három másodperc alatt katapultálja az egyedi roadstert álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra.

Ferrari

A Ferrarihoz hűen vaskosan megkérik az árát az egyediségnek, azt viszont csak saccolni lehet, hogy pontosan mennyit. A szintén egyedi F60 America 2,5 millió dolláros árából kiindulva, valószínűleg a Sergio is ennyibe kerülhet, de már kár elkezdeni számolgatni, ugyanis mind a hat példány előzetesen gazdára talált. Azon talán senki nem lepődik meg, hogy az első darab az Egyesült Arab Emírségekbe került.

Ferrari
Ferrari
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!