szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új RS3 jól bevált öthengeres turbómotorja 367 lóerőt juttat az aszfaltra az összkerék-meghajtáson keresztül.

A sportos kompakt autók mezőnyében külön ligában játszik a három német prémium gyártó, hiszen mindannyian más oldalról közelítik meg a témát, mint a Golf GTI és társai. A BMW hathengeres motorral és hátsókerékhajtással küldi csatába az M135i-t, a Mercedes a világ legnagyobb teljesítményű négyhengeres motorját pakolja az A45 AMG-be, az Audi pedig a jól bevált öthengeres motort és quattro hajtást kombinálja az RS3-ban. Utóbbiból most megérkezett a legújabb generáció, amelyben az átdolgozott 2.5 literes TFSI blokk immáron 367 lóerőt és 465 Nm maximális nyomatékot szabadít az aszfaltra, amivel a legerősebb öthengeres blokk az RS modellek történetében.

Audi

Az audisok nem is szégyenlősködnek a jelzőkkel az új RS3 kapcsán, hanem egyenesen egy „világverő” autóként jellemzik, amely a praktikus ötajtós kompakt karosszériája mellé valódi sportautós menetteljesítményekkel kecsegtet. Hétfokozatú S tronic automataváltóval és quattro összkerék-hajtással párosítva 4,3 másodperc alatt futja a nulla-százat, a végsebessége pedig szokás szerint 250 kilométer/óránál van elektronikusan limitálva.

Hogy ki lehessen hozni a maximumot a hajtásláncból a német mérnökök 25 milliméterrel csökkentették az RS3 hasmagasságát az alapváltozathoz képest, továbbá jelentősen növelték az első és hátsó nyomtávot. Az opciós listán szerepel továbbá adaptív futómű is, amivel még sokoldalúbbá válik az autó. Az izmosító kúrából a fékrendszer sem maradhatott ki, így elöl a 370 milliméteres könnyített és hűtött tárcsákat nyolcdugattyús rendszer préseli össze, míg hátulra 310 milliméteres pizzák járnak. Igény esetén kerámia szett is rendelhető hozzá, ami a plusz fékhatáson kívül optikailag is javít az autón, hiszen antracit szürke színben pompázik.

Audi
Audi

Ugyan kevésbé szempont egy ilyen autónál, de a németek büszkék arra, hogy az MQB padlólemezre épülő új RS3 fogyasztását sikerült 8,1 literre levinni, amit persze a helyén kell kezelni, de mindenképpen bíztató. Ebben az elődhöz képest 55 kilogrammal alacsonyabb saját tömeg (1520 kg), a továbbfejlesztett start/stop rendszer és az új fékenergia-visszanyerő rendszer is nagyban közrejátszik.

Az új Audi RS3-at először a márciusi Genfi Autószalonon lehet majd megtekinteni élőben.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!