szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Csődbe ment az eddig is kómában lévő, egyedi sportautóiról ismert holland autómárka.

A holland autóépítő műhely gyökerei igen régiek, az eredeti cég 1880-ban alakult, majd 1926-ban ment először csődbe, hogy hosszú hallgatás után, új cégként 1999-ben alakuljon újjá. Sajnos, az ezt követő 15 évet is inkább vegetálással, illetve néhány nagy botránnyal töltötte.

A Spyker története bővelkedik érdekességekben, a legutóbbi talán, amikor a Saab Automobile tulajdonjogát szerezték meg 2009-ben a General Motorstól, majd jókora perrel szálltak ki belőle, mondván az amerikaiak szándékoltan tették tönkre a svéd márka túlélési esélyeit, megtorpedózva a Spyker kínai befeketőkkel tervezett üzletét.

Az egyedi sportautóiról ismert gyártó az idei év decemberének elején megint csődöt jelentett, immáron négyszer története során. Ennek ismeretében végleges kijelentést nehéz lenne tenni a folytatást illetően és a cég vezetője Victor Muller is hasonló szellemben kommentálta a mostani helyzetet, Churchillt idézve. „Ez nem a vég. Még csak nem is a vég kezdete. De talán, a kezdet vége.”

A Spyker legutóbbi műve egyébként egy Porsche 911 rivális volt, B6 Venator néven, amely középmotoros felépítésű hátsókerék-hajtású modell 375 lóerős teljesítménnyel és 125 ezer fontos árcédulával.

A holland manufaktúra az elmúlt lassan három évben a Wikipedia szerint, összesen kettő darab járművet érékesített, így egyáltalán nem meglepő, hogy most végleg lehúzzák a redőnyt.

Spyker



Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!