szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Valaha Ayrton Senna tette igazán híressé az elődöt, aki aktív szerepet vállalt a japán márka szuperautójának tesztelésében.

A sokak által a világ egyik legjobb sportautójának tartott típus gyártása tizenhat év után, 2005-ben állt le és Honda az elmúlt években nem is kényeztette el nagyon a sportkocsirajongókat. Idén viszont sok minden máshogy lesz, mert jön a Civic Type-R és ami legalább ilyen fontos, hogy itt az új NSX, amely hétfőn debütált a Detroiti Autószalonon.

A középmotoros sportautó új generációja hibrid hajtásláncot kapott, amely egy ikerturbós V6-os benzinmotorból és három elektromotorból áll. A benzines erőforrás és az automata váltóval egybeépített villanyos egység a hátsó kerekeket hajtja, a maradék két elektromotor pedig az első kerekekért felel.

Honda NSX
Honda

A rendszer összteljesítménye 550 lóerő körül van (nagyjából duplája az eredeti NSX-nek), és a japánok azt ígérik, egészen újfajta vezetési élményt ígér az újdonság a sportautók közt. Ezért első sorban az Agile Handling Assistnak keresztelt rendszer felel, amely nagyon stabillá teszi a kocsit, ráadásul a gyártó nulla késlekedést ígér az elrajtolásban és a fékek teljesítményében is.

Az új Honda (Acura) NSX áráról annyit tudni, hogy az Audi R8-hoz hasonló végösszegre számíthatunk, ami forintosítva 35-40 milliót jelent.

Honda NSX
Honda
Honda NSX
Honda
Honda NSX
Honda
Honda NSX
Honda
Honda NSX
Honda

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!