szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BYD Tang kétliteres benzinmotorja és két elektromotorja összesen 505 lóerőt juttat az aszfaltra az összkerékhajtáson keresztül.

Azon kevés kínai autó, ami eddig eljutott Európába szinte kivétel nélkül elvérzett az európai versenyzőkkel szemben, de ez nem jelenti azt, hogy ez örökké így is marad. A kínai autóipar gyors fejlődésének köszönhetően egyre vállalhatóbb négykerekűek gördülnek le az ázsiai ország gyártósorairól, például a most bemutatott BYD Tang, amit az eddigi legerősebb hibrid SUV-nek szán a kínai gyártó.

BYD

A műszaki adatok alapján ebbe nem is nagyon lehet belekötni, hiszen a Tang-dinasztiáról elnevezett sportterepjáró 2.0 literes, turbós benzinmotorja 205 lóerőt és 320 Nm maximális nyomatékot produkál, míg a két elektromotorja egyenként 150 paripát és 200 Nm-t. A teljesítményadatokat összeadva 505 lóerőt és 720 Nm-t kapunk, ami hatfokozatú automataváltóval és összkerékhajtással párosítva 4,9 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből százas tempóra.

BYD

Mindez igazán bíztatóan hangzik, ahogyan a gyári adatként feltűntetett 2 literes átlagfogyasztás is, de azért nem árt, ha óvatosan kezeljük ezeket az értékeket, hiszen valós körülmények között nem biztos, hogy minden ígéret egyszerre teljesülne. Ettől függetlenül mindenképp bíztató az elektromos autók terén nagy tapasztalattal rendelkező BYD újdonsága, és még a Tang formaterve, valamint az utastérének kialakítása is megállja a helyét bármelyik koreai vagy japán konkurens mellett.

BYD
BYD
BYD

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!