szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szokás szerint látványosra sikeredett az amerikai tereprali-bajnokság múlt szombati, a mexikói San Felipe környékén tartott nyitánya. Az ottani csúcskategória, a Trophy Truck küzdelmei ezúttal sem okoztak csalódást a mindenre elszánt fanatikusoknak.

Vannak, akik szerint a Dakar, és úgy általában az európai, FIA-szabályok szerint értelmezett tereprali nagyjait túlzás nélkül lehet nyugdíjasoknak titulálni a műfaj észak-amerikai megfelelőjének számító Score-sorozatban száguldó sztárokhoz képest. Ezzel lehet egyetérteni és vitatkozni, tény azonban, hogy a Baja-futamok csúcskategóriája, a Trophy Truck (ahol például a fenegyerek Robby Gordon is edződött) semmi máshoz nem fogható élményt nyújt a nyolcvancentis, esetleg annál nagyobb rúgóúttal működő, 750-800 lóerős motorral hajtott, szélvédő nélküli versenygépekkel.

Tavo Vildosola
Twitter

Múlt hétvégén a kaliforniai félsziget ismét benépesült, a Score nyitófutamát a hagyományos helyszínen, a mexikói San Felipe környékén tartották, ahol a motorosokkal, quadosokkal és az alacsonyabb géposztályú autókkal együtt rendkívül népes mezőny verbuválódott össze. A 250 mérföldes megmérettetés sajátossága a brutálisan kemény terep, valamint az, hogy a versenyzők a többszázezer odazarándokló fanatikus miatt szinte végig emberfalban kénytelenek autózni.

San Felipe 250
race-dezert.com

Bár sokan várták a meglepetést, az végül elmaradt: idén - zsinórban harmadszor – Tavo Vildosola nyerte az évadnyitót, a Ford SVT Raptor alapokra épített VDC-1 fantázianevű 830 lóerős Trophy Truck pilótája egyszerűen képtelen hibázni San Felipe környékén. Hiába pályáztak a diadalra olyan, Európában is ismert versenyzők, mint a látványos Youtube-videóiról ismert BJ Baldwin, a tavalyi bajnok Steven Eugenio (akinek váltótársa az idei évtől a korábbi Európa-bajnok ralipilóta, az évek óta a Score-ban versenyző Armin Schwarz lett), valamint a többszörös bajnok Rob MacCachren, Vildosolát képtelen volt legyőzni.

„Csodálatos érzés, hogy zsinórban harmadszor is sikerült ilyen remek formában kezdeni a szezont” – mondta a hvg.hu-nak Vildosola a viadal másnapján. „A célunk az idei évre a bajnoki cím megszerzése, de tudjuk, hogy nagyon komoly ellenfelek várnak ránk. Elég csak Steven Eugenióra, BJ-re vagy épp Rob MacCachrenre gondolni. Izgalmas szezon vár ránk!”

BJ Baldwin
race-dezert.com

Vildosoláékat BJ Baldwin követte az eredménylistán, aki a repkedős videóknak köszönhetően már-már legendás Chevy Silveradóval – a 250 mérföldes táv után – mindössze 2 és fél perccel kapott ki. A 3. helyre pedig Carlos Lopez iratkozott fel, szintén egy Chevy alapokon nyugvó konstrukcióval.

Porfelhőben, repkedő járgányokban, valamint elszánt és vakmerő, akár az autók elé is kiálló drukkerekben nem volt hiány a viadal során és akadt természetesen dráma is. A leglátványosabbat például az első közös versenyét futó Eugenio-Schwarz tandem élte át: az egyik tankolással egybekötött pilótaváltásnál - itt ilyenre is van lehetősége annak, akinek van váltótársa és nem riad vissza némi taktikázástól – a duó „Zeus” fantázianevű Trophy Truckja a kiömlő üzemanyag miatt lángra lobbant. Az eset jókora riadalmat keltett, a versenygép is alaposan megpörkölődött, de végül az európai ralifanatikusok által még mindig nagyra értékelt Schwarz elfoglalhatta helyét a volán mögött: a kocsi működőképes maradt, így a dráma után az amerikai-német páros a 14. helyen végzett.

Az ötfutamos Score-széria főszereplőinek jut ideje arera, hogy kifújják magukat, a következő fordulóra, a Baja Sur 500 elnevezésű, Cabo de San Lucas és Loreto között megrendezésre kerülő 500 mérföldes viadalra egészen április 16-19-ig várniuk kell.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!