szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt évek igazi nagymenői közül sokan nem is hirdetnek idén.

Ahogy közeledik az idei Super Bowl, az amerikaifutball-liga döntője, fel-fel tűnnek a világ legnézettebb sporteseményére készült 30-60 másodperces anyagok.

A hírek szerint 11 autómárka jelezte, hogy áldoz a világ legdrágább hirdetési másodperceire. Azok a gyártók, akik már biztosan ott lesznek: a BMW, a KIA, a Lexus, a Mercedes-Benz, a Nissan és a Toyota.

A távolmaradók legnagyobbika, az elmúlt években elképesztően jó reklámokkal kirukkoló Volkswagen. Kétség kívül a „Darth Vader-es reklámot" nehéz felülmúlni. Talán így látták ők is, ezért idén „más prioritásokra” hivatkozva inkább kimaradnak.

Ugyan így, a Chrysler, amely pár éve Eminem főszereplésével csinált egy reklámon túl mutató reklámot. A cég egyelőre úgy tűnik nem lesz ott a Super Bowlon.

A Honda amerikai megfelelője az Acura pedig, azért nem hirdet, mert van ugyan egy nagyon fontos újdonságuk, a szupersportautó NSX, azonban a 150 ezer dolláros autót felesleges 2 milliárd embernek hirdetni. Azért persze vannak jó anyagok idén is.

Pierce Brosnan például kiváló ebben a sablonos szerepben:

A BMW i3 (az elektromos) is ügyesen játszik azzal, hogy mennyire nem értették az emberek anno az internetet sem:

Vagy a Mercedes-Benz, amely összetett reklámstratégiát folytat, a nyuszika és teknős örök vetélkedéséről. Ebbe bevontak hírességeket is és egyébként is erős jelenléte van idén a social reklámozásnak, a közösségi videók stílusában készített anyagoknak.


Ha kíváncsi az összes reklámra, amelyekkel az autós cégek készülnek itt megnézheti. A meccs, magyar idő szerint hétfő hajnalban kezdődik a New England Patriots és Seattle Seahawks részvételével.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!