szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bemutatta új, már Honda-erőforrással hajtott MP4-30 típusjelű versenyautóját a Forma–1-es McLaren istálló, amely csalódást okozott azoknak a rajongóknak, akik arra számítottak, hogy a dicsőséges múlt felelevenítésének szándéka az autó színezetén is meglátszik majd. Fernando Alonso és Jenson Button új autójának fejlesztésén becsülettel dolgoztak, a színvilág azonban éppen olyan, mint az utóbbi években volt.

Mint ismeretes, a McLaren tavalyelőtt májusban jelentette be, hogy újra szövetségre lépnek a Hondával, amellyel társulva a ’80-as évek végén, a ’90-es évek elején a Forma–1-es történelem legkomolyabb dominanciáját produkálták. A gárda tavaly, az utolsó Mercedes-motoros szezonjában harmatosan muzsikált, ám mást sem hangsúlyoztak, mint azt, hogy a sportágba hat év után visszatérő japán márka partnereként új fejezetet nyitnak és igyekeznek feleleveníteni a dicsőséges múltat.

McLaren MP4-30-Honda
McLaren-Honda

Afelől senkinek nincs kétsége, hogy a Ferraritól átcsábított Fernando Alonso, valamint a hosszas egyezkedés után mégis megtartott Jenson Button a kitűzött cél elérésére kiválóan alkalmas páros, nagy kérdés azonban, hogyan muzsikál majd az MP4-30-as. Noha a tesztidőszak csak vasárnap, a szezon pedig márciusban kezdődik, az első „maflást” már most, a prezentáció napján megadta a rajongóknak az új versenygép: a többség arra számított, hogy a különítmény a régi idők szellemét megidézve fehér-piros ruhába öltözteti új alkotását, a vezérkar azonban nem látta indokoltnak a váltást, így a kocsit az előző korszak irányvonalának megfelelő fekete-króm festés díszíti.

Noha a színezet nem változott, az jól szembetűnik, hogy az autón komoly fejlesztéseket hajtottak végre a wokingiak és a munkába – részben – belefolyhatott a Red Bull korábbi aero-guruja, a mérnöki fronton csúcsigazolásnak számító Peter Prodromou is. A különítménynél kihasználták a legfőbb idei szabálymódosítást, amely a korábbiaknál jóval esztétikusabb orrkúp-kialakítást tesz lehetővé és eltüntették az autó orráról a kitüremkedést, ugyanakkor szűkebbre szabták a kocsi hátsó részét is.

McLaren MP4-30-Honda
McLaren-Honda

A parancsnoki hídra tavaly visszatért Ron Dennis szerint, aki kijelentette: az utóbbi hónapokban végzett közös munka megmutatta, hogy a McLaren és a Honda együttműködése a jelenkorban a működőképes és – mint fogalmazott – „együtt visszajuthatunk oda, ahová szeretnénk: McLaren-Hondaként futamokat és világbajnoki címeket nyerhetünk”.

Yasuhisa Arai, a kétlaki – a Honda az anyaországi főhadiszállás, Sakura mellett a nagy-britanniai Milton Keynes-ben is felhúzott egy központot – hajtásláncpartner vezére hangsúlyozta, hogy készen állnak a kihívásokra: „Hosszú évad vár ránk, komoly kihívásokkal kell szembenéznünk, de azért vagyunk itt, hogy fellendítsük a technológiát a Forma–1-ben, és izgalmakat biztosítsunk a rajongóinknak.”

Aloonso és Button az új uniformisban
McLaren-Honda

A felek első közös tesztje tavaly Abu Dhabiban rosszul sült el és a harmadik vb-címére áhítozó Alonso arra számít, hogy a vasárnap, Jerezben induló felkészülési időszak sem lesz egyszerű a különítmény számára, de a spanyol töretlenül optimista. „Az elsődleges célunk az lesz, hogy kihozzuk a maximumot az autóból a tesztidőszakban, megértsük a csomagot és elérjük a lehető legjobb teljesítményt. Ez nem lesz sem könnyű, sem problémáktól mentes, de készen állunk. Miért? Azért, mert a fejlesztésekre összpontosítunk. A McLaren egyik jellemző hagyományosan az, hogy képesek gyorsan fejleszteni az autót és erős csomagot alkotni. Most éppen annyira motivált vagyok, mint amikor első ízben kaptam lehetőséget arra, hogy Forma–1-es autót vezessek” – fogalmazott a harmadik bajnoki titulusát 2006 óta mindhiába hajszoló pilóta.

McLaren MP4-30-Honda
McLaren-Honda

Button kifejtette, hogy bár senkinek nincsenek illúziói a feladat nehézségével kapcsolatban, még soha nem látta annyira motiváltnak a különítmény legénységét, mint most: „A tavalyi szezont nagy lendülettel, komoly fejlődéssel zártuk és eltökélt vagyok, hogy 2015-ben ott folytassuk, ahol tavaly abbahagytuk” – mondta a 2009-es vb-első.

Az MP4-30-ast vasárnap, a jerezi tesztelés nyitányán Alonso vezetheti, pénteken pedig egy újabb alakulat, a Ferrari is csatlakozik a prezentációt már megejtő Williamshez, Force Indiához, Lotushoz és McLarenhez.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!