szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bekékült az új Forma–1-es Sauber: ahogyan arra számítani lehetett, a svájci alakulat 34 típusjelű, Ferrari-hajtáslánccal szerelt versenygépe teljesen megújult színezettel indul csatában 2015-ben. A megújult versenyzőpárossal támadó együttes legfontosabb célja az, hogy feledtessék a tavalyi mélyrepülést.

Azzal kapcsolatban, hogy a Sauber dobja a grafitszürke alapszínt, már hetekkel ezelőtt lehetett hallani és a kék-sárga összeállításon sem lehet meglepődni. Miután az együttes tavaly fennállása legpocsékabb idényét produkálta, szinte az összes támogatójukat elveszítették, így kézenfekvő volt, hogy a debütálásra készülő Felipe Nasrt támogatóként versenyzői álláshoz juttató pénzintézet, Banco do Brasil színei lesznek a dominánsak az új konstrukción. Ezzel egyébként a másik új szerzemény, a tavaly a Caterhamnél vergődő Marcus Ericsson sem jár rosszul: a pilóta svéd, az új összeállítás pedig megfelel a skandináv lobogó színeinek.

Sauber C34-Ferrari
Sauber

Annyi bizonyos, hogy a hinwilli főhadiszálláson a mérnökök Eric Gandelin főtervező vezetésével igyekeztek újítani: hasonló orrkúp-megoldást még nem láthattunk az eddig bemutatott 2015-ös autókon, átdolgozták az autó hűtési rendszerét és szűkebbre szabták a hátsó részét is. A csapat szerint a módosításokat három fontos tényező eredményezte: javítania akartak az autó teljesítményén a lassú kanyarokban, a jobb súlyelosztás érdekében igyekeztek csökkenteni a súlyt és a törekedtek a fékezés közbeni stabilitás javítására is.

Sauber C34-Ferrari
Sauber

Nagy kérdés, hogy mire jutnak, Ericsson mindenesetre abban reménykedik, hogy a Sauber kötelékében nem a mezőny végén kell majd kullognia, mint tavaly a Catehramnél: „Szeretnénk előrelépni a tavalyi szezon után, a korábbiakhoz hasonlóan a középmezőnyben szeretnénk küzdeni. Versenyzőként az a célom, hogy tovább csiszoljam a tudásomat és úgy érzem, hogy most megfelelő a környezet ehhez. A Forma–1-ben nehéz pontos célokat kitűzni, mert minden a csomag teljesítményén múlik, de az nyilvánvaló, hogy pontokért szeretnénk harcolni” – fogalmazott a svéd, akiről köztudott, hogy jelentős, 20 millió eurónál is többre taksált összeget szurkolt le azért, hogy a svájci egylet kötelékében indulhasson.

Sauber C34-Ferrari
Sauber

A tavalyi szezont a Williams tesztpilótájaként lehúzó Nasr tudja, hogy számára a versenyzői tapasztalatszerzés lesz a legfontosabb küldetés idén. Mint mondta, „tavay a Williamsnél az összes versenyen ott voltam, az autót is vezettem néhányszor, így valamennyire már értem a Forma–1 működését és a következő lépés az lesz, hogy versenyzővé váljak. Szeretném hasznosítani a tavalyi tapasztalatokat, támogatva a Saubert abban, hogy ismét pontokért harcolhassanak.”

Sauber C34-Ferrari
Sauber

Érdekesség, hogy a vasárnap kezdődő jerezi tesztelésen a Sauber olyan autót küld pályára, amelyben jócskán lesznek komponensek a tavaly használt C33-ból is. Gandelin főtervező szerint ezeket a melbourne-i nyitányig fokozatosan cserélik majd le, hogy „minél versenyképesebbek lehessünk az évadnyitón”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!