szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kötelező vezetéstechnikai tréningre küldené a tehergépkocsi és autóbusz vezetőket a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, azaz a NiT Hungary, amely a magyar gazdaságra is negatívan ható gépkocsivezető-hiányra is megoldást akar találni.

Mintegy 3000 tagot, köztük 2359 teherfuvarozót és 599 autóbuszos vállalkozót számlál a már 25 éves Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, azaz a NiT Hungary. A testületet 1990-ben 114 taggal és 1 millió forintos alapító tagi hozzájárulással alapították, 2013-ban pedig már 1,5 milliárd árbevétellel zárt.

A NiT Hungary 3000 regisztrált taglétszámával jelenleg Magyarország legnagyobb és egyik legrégebbi közúti fuvarozói érdekképviseleti szervezete, 2013-ban pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal való megállapodás alapján a kormányzat stratégiai partnere a szakmát érintő jogalkotások terén.

A társaság többek között azt szeretné elérni, hogy a közúti közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében állami támogatás bevonásával szabályozzák a vezetéstechnikai szabályozást, amely kötelezően elvégzett tréninghez kötné a tehergépkocsi jogosítványokat.

"Zászlóshajóként ápoljuk a szakma hagyományait, rendezvényeinkkel rengeteget teszünk a magyar közúti fuvarozói alágazat jó hírének megőrzéséért. Alapvető küldetésünk a szektor érdekképviselete, érdekvédelme és informálása. Mindemellett azonban nagyon fontosnak tartjuk a balesetmegelőzést, ezért is szeretnénk elérni, hogy a tehergépkocsi és autóbusz vezetők kötelező vezetéstechnikai tanfolyamon vegyenek részt. Mivel tagjaink 80%-a közúti árufuvarozó, ezért dolgozunk azon, hogy megfelelő állami részvállalással valósulhasson meg mindez" – mondta Dittel Gábor, a NiT Hungary főtitkára, aki a magyar közúti személy- és teherfuvarozás véleményformáló alakjaként több mint huszonöt éve dolgozik a szakmában.

A közel 40 főt alkalmazó, Budapesten és 10 vidéki nagyvárosban működő regionális irodahálózattal rendelkező NiT Hungary jelenleg azon dolgozik, hogy a magyar gazdaságra is negatívan ható gépkocsivezető-hiányra komplex megoldást találjon. További törekvések közé tartozik a magyarországi székhelyű magánfuvarozók versenyképességének megtartása, az olyan gazdasági vívmányok védelmével, mint az üzemanyag-megtakarítás vagy a napidíj.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!