szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A wokingiak limitált szériás versenyautója a Genfi Autószalonon tartja világpremierjét, ahová különleges, múltidéző fényezéssel érkezik.

Ami a Ferrarinak a LaFerrari és az FXX K, az a McLarennek a P1 és a P1 GTR, vagyis korunk leggyorsabb utcai autói és azok versenyváltozatai, a Forma-1-ből származó technikai csemegékkel.

Mivel az olaszok néhány hónapja már leleplezték az 1050 lóerős csodagépüket, így a két hét múlva kezdődő Genfi Autószalonon az angolokon a sor, hogy a világ elé tárják az eddigi legerősebb közúti modelljükből épített versenyautót. Ennek meg is adják a módját, ugyanis a P1 GTR a legendás F1 GTR egyik példányához hasonló fényezésben fog pompázni, aminél kevés látványosabb színkombináció létezik.

McLaren

A legfontosabb műszaki adatokat már eddig is tudtuk a wokingiak csúcsgépéről: a 3.8 literes ikerturbós V8-as motor 800 lóereje és a 200 lóerős elektromotor együttese ezer lóerőt biztosít az utcai változatnál ötven kilogrammal könnyebb versenyautónak. A súlycsökkenés többek közt a polikarbonát oldalablakoknak, a szénszálas motorháztetőnek, a titán kipufogórendszernek, valamint a lecsupaszított karbon belső térnek köszönhető.

Mindezek mellett a GTR-változat 50 milliméterrel alacsonyabb és 80 milliméterrel szélesebb lett, ami a fejlett aerodinamikai kiegészítőkkel és a 19 colos Pirelli slick-gumikkal együtt elképezető kanyarsebességeket tesz lehetővé.

McLaren

Fontos megemlíteni a Forma-1-es DRS-rendszer elvén működő hátsó szárnyat is, amely 40 centiméterre van a karosszériától, és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy 240 kilométer/órás tempónál 660 kilogrammnyi leszorítóerő termelődjön az autón.

A McLaren a P1 GTR-hez járó exkluzív vezetéstechnikai csomagról is közzétett néhány friss információt. Ezek közül kiderül, hogy a leendő tulajdonosok először a silverstone-i versenypályán próbálhatják majd ki az autójukat, ezután pedig egy spanyolországi pályaeseményen vehetnek majd részt a Circuit de Catalunyán. Szintén a csomag része egy személyre szabott konzultáció a McLaren technikai központjában, ahol az F1-es szimulátort is kipróbálhatják, illetve kitalálhatják, hogy milyen versenymegjelenést kapjon az új szerzeményük.

McLaren
McLaren
McLaren
McLaren

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!