szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az egyedi Ferrarival híressé váló James Glickenhaus most sem tudott elszakadni az Enzo formavilágától, ezúttal azonban talján szív helyett a Honda V6-os motorja dobog a legújabb alkotásában.

Csak keveseknek adatik meg, hogy szupersportautót birtokoljanak, az pedig még a tehetősebbek között is ritkának számít, hogy valaki saját modellt tervezzen magának. James Glickenhaus, filmrendezőből lett befektetési guru és megszállott autógyűjtő azon kevesek közé tartozik, akik mindezt megengedhetik maguknak, melynek eredményeként 2006-ban az amerikai üzletember a Pininfarina stúdió közreműködésével lenyűgözte a világot a ’60-as évek verseny-Ferrarijait megidéző P4/5 névre keresztelt csodagéppel, ami tulajdonképpen egy átépített Enzo Ferrari.

James Glickenhaus

Úgy tűnik Glickenhausra annyira mély benyomást tett a csodás Enzo formavilága, hogy a legújabb modelljénél sem tudott teljesen elszakadni tőle. Az SCG (Scuderia Cameron Glickenhaus) 003 nevet viselő, egyedi tervezésű sportautón az Enzo jellegzetes orrkiképzése köszön vissza modern köntösbe csomagolva. A szénszálas csodagépből kétféle változat készül majd, attól függően, hogy utcai (Stradale) vagy versenypályára szánt (Competizione) kivitelt rendelnek a leendő ügyfelek.

A sokat sejtető külső alatt ezúttal nem maranellói szív dobog, hanem a Honda V6-os motorja. A 3.5 literes, ikerturbós erőforrás 530 lóerőt és 700 Nm maximális nyomatékot produkál, amit a szekvenciális váltó segítségével juttat el a hátsó kerekekig. A Competizione, vagyis versenyváltozat tömege mindössze 1350 kilogramm, amely az említett teljesítménnyel, a 49:51 arányú súlyelosztással, illetve a kettős keresztlengőkaros, KW-lengéscsillapítókkal megtámogatott futóművével garantáltan szépen mozog majd a versenypályán. Hogy mennyire az nemsokára ki is derül, ugyanis a részt vesznek vele a két hónap múlva kezdődő 24-órás nürburgringi versenyen.

Aki a fényképek és a műszaki adatok alapján kedvet kapott az autóhoz, az már rendelhet is magának belőle, igaz az első ügyfélautók várható érkezése csak év végén várható.

James Glickenhaus
James Glickenhaus
James Glickenhaus



Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!