szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mit tesz egy autógyár, amikor kezd besülni egy sikeresnek gondolt modell és az eladások nem a várakozásoknak megfelelően alakulnak? Természetesen szerződtetnek egy márkanagykövetet, akiről adott esetben még egy limitált szériát is elneveznek.

Így tett a Kia is: a koreai gyártó K900-as modelljétől sokat vártak Dél-Koreában, a Közel-Keleten, Kolumbiában, Peruban, Oroszországban és Észak-Amerikában is, ám az eladások nem alakulnak túl fényesen. Bár a kocsi feltűnt a legutóbbi Super Bowl idején sugárzott reklámok között is, Lawrence Fishburne-nel, a márka igyekszek még inkább bevonni kampányába az amerikai kosárlabdakirályt, LeBron James-t is.

Kia K900 King James Edition
Carbuzz


A Cleveland Cavaliers játékosa 2014. októbere óta áll szövetségben a márkával, nagykövetként és immáron formát is öltött az együttműködés. A Kia a napokban lezárult Cleveland Auto Show keretein belül mutatta be azt a K900-ast, amelyet a kosárkirály közreműködésével készítettek. A 3,3 literes és 3,8 literes V6-ossal, valamint 5 literes, V8-as szívvel is kínált négyajtós szedánból készült „King James Edition” inkább lufi, mint komoly: a kocsi érdemben nem változott, csak a stílusjegyeket adták hozzá.

Kia K900 King James Edition
Carbuzz

LeBron K900-asa bordó és fekete színben pompázik, a hűtőmaszkot feketére fényezték, a felniket cserélték, a belső térben pedig az ülésekbe belehímezték a speciális logót. Mint arra a népszerű autós blog, a Carbuzz rámutatott: noha a cél ez lenne, még LeBron szerepvállalása sem lehet elég ahhoz, hogy a Kia elcsábítsa azokat a vásárlókat, akik megengedhetik maguknak például egy hasonló áron kínált 5-ös BMW megvásárlását.

Kia K900 King James Edition
Carbuzz

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!