szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy kínai állami vállalat, a ChemChina megkezdte a Pirelli bekebelezését: első lépésben megvásárolták azt a 26,2 százalékos részesedést, amelyet egy olasz holdingcég, a Camfin birtokolt a világ ötödik legnagyobb gumigyártó vállalatában, a közeljövőben pedig szeretnék megszerezni a fennmaradó részt is.

A Camfin égisze alatt olyan befektetők tömörülnek, mint az orosz Rosznyeft, az Unicredit és az Intesa Sanpaolo bankok, valamint a vezérigazgató, Marco Tronchetti Provera. A ChemChina 1,9 milliárd eurót fizet a Camfin tulajdonrészéért és a vezérigazgatói tisztséget az üzlet létrejötte után is Provera tölti majd be.

Pirelli
Pirelli


A kínaiak a folytatásban a milánói vállalat tulajdonrészének fennmaradó részét is igyekeznek felvásárolni, a gumigyártót összesen 7,1 milliárd eurós befektetéssel kebelezhetik be. Az ügyletnek köszönhetően a kínaiak hozzáférnek majd a Pirelli prémium abroncstechnológiájához, a vállalatnak pedig közvetlen hozzáférése lesz a kínai piachoz, amellyel piaci részesedés tekintetében közelebb kerülhetnek az olyan vetélytársakhoz, mint a Michelin és a Continental.

Egyes szaklapok máris azt forszírozzák, hogy milyen hatással lesz a kínaiak megjelenése az olasz vállalat motorsportbeli szerepvállalásának zászlóshajójára, a Forma–1-es gumiszállítói szerződésre. A gyártó 2011-ben kezdte meg harmadik Forma–1-es ciklusát, a kizárólagos gumibeszállítói szerződést legutóbb 2014 januárjában hosszabbították meg három évre, így az 2016 végén jár le: az FIA várhatóan az idei év végén újra tendert ír ki, míg Paul Hembery sportigazgató a közelmúltban a szabályok alakulásától tette függővé, hogy a Pirelli kíván-e ezen indulni, vagy sem.  

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!