szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japánok szerint újdonságuk, a Honda S660 háromhengeres motorja és mind a 64 lóereje dacára, igazi sportautós vezetési élményt garantál.

A Honda másfél évvel ezelőtt mutatott be egy roadster tanulmányautót, amiről akkor azt mondták, hogy kizárólag a hazai piacra szánják és 2015-ben kezdik el gyártani. A japánok meg is tartották az ígéretüket, ugyanis az S660 névre keresztelt törpekabrió a napokban tartotta a premierjét a hazai piacán, ahol az értékesítése már héten elkezdődik.

A kétüléses apróság tökéletesen megfelel a japánok által kedvelt, és a kormány által támogatott kei-car kategória kívánalmainak, hiszen kevesebb, mint 3,4 méter hosszú, 1,47 széles és alig 1,2 méter magas.

Honda

A középre helyezett 660 köbcentis, turbós háromhengeres motorja mindössze 64 lóerőt és 104 Nm csúcsnyomatékot produkál, ezt viszont a hátsó kerekekre küldi, 45:55-ös arányú első/hátsó tengelyterhelés mellett, vagyis igazi kis élményautónak ígérkezik. Ezt erősíti az új fejlesztésű, hatfokozatú manuális váltó is, amely igény esetén hétfokozatú CVT-re cserélhető, utóbbi ráadásul kuriózumnak számít a szegmensben.

Honda

Nem kell egetrengető menetdinamikára gondolni, de a 140-es végsebesség több mint elég, a japán mérnökök pedig külön hangsúlyt fektettek az akusztikai élményre, így a motor, a kipufogó és a turbó hangja is gondoskodik róla, hogy már alacsony tempónál is meglegyen a sebességérzet.

Az utastér szintén a sportosság jegyében lett megtervezve, az üléspozíció leginkább egy gokartéhoz hasonlítható, a kormány pedig csak 350 milliméter átmérőjű, amivel a legkisebb a Honda szériamodelljei közöl. A japánok szerint mindez egybegyúrva igazi, vérpezsdítő vezetési élményt ígér, ami abszolút hihetőnek hangzik, hiszen a könnyen felpörgő motor, a közvetlen kormányzás, a 830 kilogrammos tömeg és a jó súlyelosztás egy ilyen pici karosszériában csakis jó lehet.

Már csak az a kérdés, hogy megmarad-e belpiacos modellnek, vagy egy erősebb motorral Európába is eljut. Utóbbira látszik némi esély, ugyanis egy turbós ezerköbcentis változatról is pletykálnak, ami már az exportpiacokon is megállná a helyét.

Honda
Honda
Honda
Honda

 

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!