szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Clubsport Turbo tanulmányautó mozgatásáról a 2.5 literes öthengeres motor gondoskodik, egy elektromos kompresszorral és egy hagyományos turbóval megtámogatva.

Már csak kettőt kell aludni és megnyitja kapuit az idei Wörthersee Treffen, vagyis a legnagyobb európai volkswagenes tuningtalálkozó, ahova a számtalan igényesen átalakított Golf GTI mellett a gyári kiállítási darabok miatt is érdemes lesz kilátogatni. A találkozó egyik fénypontja az Audi TT Clubsport Turbo tanulmányautó lesz, amely már a kinézete miatt kiemelt figyelmet érdemelne, de a műszaki tartalommal karöltve egyértelműen az idei találkozó legizgalmasabb autója.

Audi

Az alapkivitelnél 14 centiméterrel szélesebb Clubsport Turbo külsejét az 1980-as évek Audi 90 IMSA GTO versenyautója ihlette, amely főként a látványos szélesítéseken és a hatalmas, manuálisan állítható hátsó szárnyon érezhető. Az autó tömegét 1396 kilogrammra faragták, amit már a 2.0 literes TFSI motor is könnyedén mozgatna, tanulmányautó révén viszont igazi erőművet építettek az Audi mérnökei a motorháztető alá, ugyanis a 2.5 literes, öthengeres blokk dolgozik a lemezek alatt. Méghozzá két feltöltővel megtámogatva, melyek közül az egyik hagyományos turbó, míg a másik elektromos.

Audi

A biturbó öthengeres teljesítménye 600 lóerő, maximális nyomatéka pedig 650 Nm, melynek köszönhetően a Clubsport Turbo 3,6 másodperc alatt katapultál nulláról százra, a végsebessége pedig eléri a 310 kilométer/órát. Ennél is beszédesebb, hogy a saját akkumulátorral rendelkező, éppen ezért alacsony fordulatszámon is késlekedés nélkül felpörgő elektromos kompresszornak köszönhetően két és fél másodperc alatt tesz meg 16 métert, ami hat méterrel több a hagyományos turbóval szerelt modellhez képest.

Audi
Audi

Valószínűleg a lassulása még ennél is dinamikusabb, hiszen a 20 colos, 275/30-as papucsait karbon kerámia fékrendszer lassítja, elöl 370 milliméteres féktárcsákkal. A versenyautós külső kellően vagány, titán bukócsövekkel ellátott utasteret rejt, könnyített kagylóülésekkel, négypontos övekkel, Alcantara kárpitozással és szénszálas kiegészítőkkel, valamint a kifutó R8-ból ismerős nyitott kulisszás manuális váltóval.

Sajnos arra kevés az esély, hogy a TT Clubsport Turbo valaha is sorozatgyártásba kerül ebben a formában, viszont az elektromos biturbó rendszer már nagyon közel jár hozzá, főleg a TDI motorok esetében.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!