szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 600 lóerős F1 GTR Longtailből mindössze tíz példány készült 1997-ben, ennek megfelelően az ára is az egekben van, mégis megéri beruházni egy példányra, hiszen pár év múlva még többet fog érni.

A McLaren F1 a ’90-es évek leggyorsabb közúti sportautójaként vonult be a történelemkönyvekbe, a belőle készült versenyautó pedig az 1995-ös LeMans-i győzelmével tette le örökre a névjegyét a versenysportban. Nem véletlen, hogy a típus azonnal a gyűjtők kedvencévé vált, ennek megfelelően az értéke az évek múlásával folyamatosan csak emelkedik, Ez fokozottan igaz az 1997-ben gyártott GTR Longtail változatra, amiből csupán tíz versenyváltozat és három utcai kivitel készült.

Az F1 GTR klasszikus arányanyainak megnyújtására és a jellegzetes farrész kialakítására anno azért volt szükség, mert 1997-ben a BPR Global GT Series átalakult FIA GT bajnoksággá, ez pedig számos szabálymódosítást hozott magával. Hogy versenyképes tudjon maradni a McLaren számos változtatást eszközölt az F1 GTR-en, melyek közül a leglátványosabb a már említett farrész, amiről a nevét is kapta az autó. Emellett komplett aerodinamikai csomagot is fejlesztettek hozzá, valamint a 6.1 literes, feltöltő nélküli BMW V12-es motor hengerűrtartalmát 6.0 literre csökkentették, hogy tartósabb legyen.

Az átalakításoknak köszönhetően a leszorítóerő nőtt, az autó tömege pedig csökkent, így az F1 GTR Longtail 135 kilogrammal könnyebb a sima GTR-nél. Ez azt jelenti, hogy a 600 lóerős bajor V12-es blokknak mindössze 915 kilogrammot (plusz a sofőr súlyát) kell mozgatnia, így az egyik legjobb lóerő/kilogramm aránnyal büszkélkedhet.

No, meg horribilisen magas árral, ami ráadásul egyre csak feljebb kúszik az idő múlásával. Az eladósorba került utolsó példány, amely a képeken is látható eredeti Gulf fényezésben díszeleg és még Top Gear támogatását is magáénak tudta, legutóbb 2012-ben cserélt gazdát 13 millió dollárért, vagyis átszámítva mintegy 3,6 milliárd forintért. Hogy most mennyi a kikiáltási ára azt nem árulták el a tranzakciót bonyolító mclarenesek, de az biztos, hogy néhány plusz milliót mindenképpen hoz a konyhára az eladónak.

A leendő tulajdonosa pedig majd eldöntheti, hogy továbbra is befektetési eszközként tekint rá és hét lakat alatt őrzi egy fűtött garázsban, vagy pedig néha azért elviszi egy majd körre oda ahova való, a versenypályára.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!