Egészen furcsa a hangtalanul száguldó elektromos Audi R8 a Nürburgringen
Valószínűleg sosem suhant ilyen halkan és egyben gyorsan egy 462 lóerős sportautó a Zöld Pokolban.
hvg.hu
Az Audi a márciusi Genfi Autószalonon rántotta le a leplet az új R8 e-tronról, vagyis az ingolstadti sportkupé elektromos hajtáslánccal szerelt változatról, melynek értékesítését már idén el szeretnék kezdeni.
A hivatalos műszaki adatokat közzé is tették korábban, így tudvalevő, hogy a villanyos sportkocsit két elektromotor hajtja, melyeknek együttes teljesítménye 462 lóerő és 920 Nm. Ehhez normál használat mellett akár 450 kilométeres hatótáv is társulhat, köszönhetően a 92 kWh-s akkumulátor-csomagnak, az viszont sejthető, hogy ha a tulajdonos kihasználja a hajtásláncban rejlő lehetőségeket, például a 3,9 másodperces nulla-százas sprintet, drasztikusan csökken a megtehető kilométerek száma.
Ugyan a piaci bevezetését idénre ígérik, úgy tűnik, mintha a háttérben még komoly fejlesztések zajlanának, ugyanis a napokban levideóztak egy prototípust a Nürburgringen, amivel iparági pletykák szerint az újdonság hajtásláncát tesztelik egy előző generációs karosszériába csomagolva.
A látvány mindenképp szokatlan, hiszen kissé tájidegen a Zöld Pokolban egy 462 lóerős tűzpiros sportautó, amely olyan halkan suhan a leggyorsabb kanyarokban, hogy csak a kerekek surrogása hallatszik.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.