szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nagy mozgás van az autóiparban, mely márkák szerepelnek jól-rosszul a megbízhatósági összeállításokban. Csúcson vannak a dél-koreaiak, míg először fodult elő, hogy a japán márkák az iparági átlag alá kerültek. Az igazság az, hogy a legtöbb gyártónak az új szórakoztató/kommunikációs/navigációs-rendszerek jelentik a legnagyobb kihívást, míg a koreai márkák ezekkel nem küzdenek.

Első alkalommal szerezte meg a Kia a vezető helyet az új autók megbízhatósági rangsorában a nem prémium márkák között – idézi a J.D. Power and Associate amerikai piackutató vállalat elemzését az Automotive News hírportál.

Igaz ugyan, hogy amerikai listát alapul véve, de a piackutató vállalat megbízhatósági felmérésének 29 éves történetében a 2015-ös listán csúszott első alkalommal a japán autók átlagos eredménye az iparági átlag alá.

A Kia összes modellje javított eredményén a tavalyi felmérés óta, a dél-koreai márka így a második helyre szökött fel a Porsche mögé a rangsorban. Az első tíz között a Kia két modellje is helyet kapott, a Soul és a Cadenza. A dél-koreai márka modelljei most kerültek be első alkalommal a legjobb tíz közé.

"Az audió, kommunikációs, szórakoztató és navigációs rendszerek terén, amelyek mindenki másnak komoly fejfájást okoznak, kimagasló eredményt ért el a Kia. Nekik ez valahogy nagyon megy" – mondta Renee Stephens, a piackutató vállalat minőségi igazgatója.

A Power megállapítása szerint az egész iparágnak jellemzően a szórakoztató és a konnektivitást biztosító rendszerek okozzák a legtöbb gondot. Ezen belül is a beszédfelismerés és a bluetooth párosítás számít a két legproblémásabb területnek.

©

A Fiat az összes márka közül a legnagyobb mértékű javulást érte el, 100 autónként 45 hibát faragott le "bűnlajstromából" a tavalyihoz képest, de ezzel együtt is a lista legalján marad. A második legnagyobb javulás az Infiniti 31-es hibaszámcsökkenése volt, és a Kia is 20 ponttal lépett előre ezen a téren.

A "lecsúszók" között a Chrysler 32, a Lexus 12, a Cadillac és a Land Rover pedig 7-7 ponttal növelte hibaszámát az előző évihez képest.

A japán márkák összességében javítottak eredményükön az idei felmérésben, ez azonban elmaradt az ipar átlagos javulása, ezen belül is elsősorban az európai és a koreai márkák javulása mögött.

Az amerikai autók 114 pontos átlaggal már a második éve álltak fej-fej mellett a japánokkal a minőség tekintetében, az európai autók azonban 113 ponttal már meg is előzték őket. A koreai autók eredménye 11 százalékkal javult a tavalyihoz képest, az amerikai és európai autóké pedig 3-3 százalékkal, miközben a japán autók eredménye egy százalékkal javult.

"Történelmi léptékű átrendeződésnek lehetünk tanúi a minőségi térképen" – mondta Renee Stephens. Hosszú ideig a japán autók számítottak a minőség mércéjének.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!