szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japánok ismét belepakolták a GT-R hajtásláncát a crossoverükbe és egy szupersportautókat megszégyenítő varangy született.

A Nissan legutóbb egy orrmotoros, fronthajtású versenyautójával hívta fel magára a figyelmet, amivel ugyan kezdettől fogva esélytelenek voltak a LeMans-i 24-órás versenyen, cserébe viszont folyamatos médiafigyelem kísérte a csapatot. Úgy látszik, a szimpatikusan őrült ötletekből sosem fogynak ki japánok, a napokban zajló Goodwoodi Sebességfesztiválon ugyanis leleplezik a Juke R 2.0-t, vagyis a városi crossoverük GT-R hajtáslánccal felszerelt változatát.

Nissan

A néhány éve nagy sikert aratott, és végül egy limitált szériát is megélt első generációhoz képest, az újdonság ugyanazon elv mentén készült, mint az elődje. A GT-R Nismoból származó 3.8 literes, ikerturbós motorja ezúttal 600 lóerőt és 652 Nm maximális nyomatékot szabadít az aszfaltra az összkerékhajtáson keresztül, ami szupersportautós menetdinamikát biztosít a szteroidos crossovernek. Pontos adatokat egyelőre nem árultak el róla, de az 545 lóerős előd három másodperces nulla-százas sprintje, és a 275 kilométer/órás végsebessége kapcsán garantált, hogy a 2.0-s változat ennél még gyorsabb.

Hogy mindezt biztonságosan ki is lehessen autózni, jelentősen átalakították a karosszériáját. Szélesebb nyomtáv, mélyre húzott és hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárító, szénszálas karosszériatoldatok és hátsó szárny, valamint az elmaradhatatlan diffúzor gondoskodik róla, hogy nagy tempónál is meglegyen a kellő hűtés és leszorítóerő. A fotókon az is jól látható, hogy a karosszéria merevségét egy bukócsővel is fokozták, illetve az is biztos, hogy a széria ülések helyett komolyabb kagylók kerültek bele.

Nissan
Nissan
Nissan
Nissan
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!