szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A parkolások több mint felét mobillal fizetik a magyarok.

A parkolások több mint 60 százalékát mobiltelefonnal fizetik ki, ami mutatja, hogy nagy az igény a mobilfizetési rendszer iránt – mondta Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója az M1-en pénteken.

Közölte: az egy éve indult mobilparkolás bevezetésének egyik célja volt a parkolásüzemeltetők üzemeltetési költségeinek csökkentése. Emlékeztetett arra, hogy egy-egy készpénzfizetéses parkolóautomata üzemeltetési költsége a bevétel 16-20 százalékát is elviszi: biztosítani kell az energiaellátását, be kell belőlük gyűjteni a pénzt, a drága berendezést telepíteni és üzemeltetni kell. 

Másrészt a mobilfizetési rendszer bevezetése válasz a kor kihívásaira, az üzemeltetési költsége jogszabályban rögzített, a bevételnek csak a 10 százalékát teszi ki – tette hozzá. A rendszer működik, fejlődik, ezen akár csökkenteni is lehet.

Veres Mihály elmondta, hogy folyamatosan keresik azokat a szolgáltatásokat – a közszolgáltatások, az állam érdekkörébe tartózó egyéb szolgáltatások terén – ahol ezzel az elektronikus és mobilfizetéssel egyszerűbbé lehet tenni a szolgáltatások elérését, és ezeket mobiltelefonnal ki lehet fizetni.

Magyarország világviszonylatban is élen jár a technológia alkalmazásában, amire büszkék lehetünk – mondta a vezérigazgató. A tájékoztatása szerint a rendszer az elmúlt egy év alatt 18 millió tranzakciót szolgált ki, ebből 210 esetben fordult elő reklamáció az ügyfelektől.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!