szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ingolstadtiak legerősebb utcai autója igazi kuriózumnak számít az 5.2 literes, feltöltő nélküli V10-es motorjával.

Lassan megérkeznek a leggyorsabb ügyfelekhez a második generációs Audi R8 első példányai, melynek apropójából a négykarikások közzétettek néhány fotót a 610 lóerős csúcskivitelről. Az eddigi legerősebb utcai modelljükben az 5.2 literes, feltöltő nélküli V10-es erőforrás dolgozik az előbb említett teljesítménnyel és 560 Nm maximális nyomatékkal, amely 3,2 másodperc alatt katapultálja a quattro-hajtású sportkocsit álló helyzetből százas tempóra, míg a végsebessége eléri a 330 kilométer/órát.
Audi R8 Plus
Audi

Az elődjénél akár 50 kilogrammal könnyebb második generációs R8-at kizárólag hétfokozatú, duplakuplungos automataváltóval szerelik, az erősebbik Plus kivitel pedig a teljesítménytöbblet mellett a nagyobb leszorítóerőt garantáló szénszálas légterelőkkel és a 20 colos kerekeivel is különbözik a szerényebb kiviteltől. Ugyan kevésbé érdekes adat egy szupersportautónál, de a németek büszkék rá, hogy a 610 lóerő mellé csak 12,4 literes átlagfogyasztás társul, amely részben a hengerlekapcsoló technikának köszönhető.

Audi R8 Plus
Audi


Mindennek azonban komolyan megkérik az árát az audisok, ugyanis a csúcskivitelű R8 Plus 187 ezer euróról indul a hazai piacán, amely átszámítva meghaladja az 58 millió forintot. Ebben az ársávban olyan versenyzők ellen kell majd bizonyítania, mint például a Mercedes-Benz AMG GT S, a Porsche 911 Turbo vagy a hamarosan érkező bébi McLarenek. Az Audit ismerve a helytállással nem lesz gond, kérdés, hogy a célközönség mennyire fog elcsábulni az egzotikusabb márkáknak.

Audi R8 Plus
Audi
Audi R8 Plus
Audi

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!