Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Mire tippelnek? Valamelyik több száz lóerős egzotikus szupersportautó vagy amerikai drag racer, esetleg egy Forma-1-es versenygép a csúcsdöntő? Egyik sem, hanem egy diákok által épített 136 lóerős elektromos autó.
Aki korábban kételkedett benne, hogy az elektromos autók milyen észbontó gyorsulásra lehetnek képesek azoknak cáfolhatatlan bizonyíték a leggyorsabb 0-100 kilométer/órás gyorsulás új világrekordja, amit stuttgarti egyetemisták állítottak fel az általuk épített Formula Student elektromos versenyautóval.
A négy elektromotorral felszerelt, összkerékhajtású zsebrakéta teljesítménye mindössze 136 lóerő, ami papíron nem tűnik soknak, de ehhez mindössze 160 kilogrammos tömeg társul, vagyis a teljesítmény-súly aránya jobb, mint egy Bugatti Veyron Super Sportnak, vagy akár a Porsche 918 Spydernek. Ennek eredményeként a napokban képesek voltak 1,779 másodperc alatt megfutni vele a nulla-százat, amivel 0,006 másodpercet javítottak a korábbi csúcson.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.