szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Noha a Red Bull mostanság a Renault vesszőfutásából eredeztethető sikertelenség miatt egyfolytában azzal fenyegetőzik, hogy kivonul a Forma-1-ből, nemrég bizonyosodott, hogy a vállalatnak nagyon is megéri a száguldó cirkuszban maradni. Egy felmérés nemrég rámutatott, Dietrich Mateschitz vállalatbirodalmáé a legismertebb márka a királykategóriában.

Mint a formula.hu jelentéséből kiderült, ez abból az online felmérésből derült ki, amelyet a Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA bonyolított a motorsport.com hírportállal közösen. A kérdőívre összesen 130 ezer válasz érkezett a világ 194 országából és a megkérdezett rajongóknak – sok egyéb más mellett - öt Forma-1-es márkát is meg kellett nevezniük.
Red Bull: a Forma-1 legismertebb márkája
Red BUll

A válaszok 46 százalékában szerepelt a Red Bull, amely tízedik éve két saját csapattal rendelkezik a királykategóriában, valamint négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet is nyert – az eredmény tükrözi, milyen hatékony a cég marketingstratégiája.

A Red Bull 19 százalékkal kapott többet, mint a második helyezett Shell. Figyelemreméltó, hogy a harmadik helyen a Marlboro áll, annak ellenére, hogy a cigarettás cég logói hosszú évek óta nem jelenhetnek meg az autókon.

Érdemes megemlíteni, hogy a Shell és a Marlborót birtokló Philip Morris is a Ferrari szponzora. Az olasz egy másik támogatója, a Santander a hatodik helyen zárt, míg magát a Ferrarit, a világbajnokság legtradicionálisabb különítményét a rajongók 13 százaléka említette meg.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!