szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bemutatták a németek a legismertebb modelljük, a 911 Carrera frissítését, amelyben mostantól csak turbómotorokat találunk.

A külsőségekben nehéz lenne azt mondani megint, hogy forradalmi változások vannak. Ez persze itt leginkább pozitív jelző. Azért a lámpatesteket áttervezték, amelyben a nappali menetfény gyűrűje keskenyebb lett. Megváltoztak a kilincsek, a motorház fedél íve, a hátsó lámpák és aktív légbeömlők kerültek a motor fölé. 

A motortérben vannak az izgalmas újdonságok, az alap 3.0 literes hathengeres boxermotor, köszönhetően a biturbófeltöltésnek, 20 lóerővel nagyobb teljesítményű lett. Az új feltöltés mellé új kipufogórendszer és motorvezérlés is járt.

A Porsche 911 Carrera ennek fényében mostantól alapból 370 lóerős és 450 Nm-es nyomaték lódítja meg, a Carrera S 420 lovas lett 500 Nm-es nyomatékkal. A nyomatékadatokban mindkét esetben 60 Nm-es a fejlődés az elődhöz képest.

Porsche

Az adatok elegendők néhány tizeddel gyorsabb 0-100-as sprinthez,  ami azért mostantól a négy másodperc alatti ligába sorolja a 911 a Carrera S-t 3,9 mp-cel, míg a Carrera-é 4,2 mp. A csúcssebességek is nőttek: 295 és 308 km/h-ra a vége, mindkét esetben Sport Chrono csomaggal. Maradtak a hétfokozatú automataváltók, de felárért hétfokozatú duplakuplungos PDK is rendelhető. Megjelent egy "Sportreagálás" elnevezésű gomb is, amelynek hatására a hajtáslánc minden eleme 20 másodpercen keresztül minden tudását beleadva engedi a maximumon autózni a sofőrt. A gyártó ajánlása szerint ez leginkább a még sportosabb előzéshez jön jól. A Porsche aktív felfüggesztési rendszere ráadásul 10 milliméterrel lejjebb is engedi a karosszériát a még inkább alacsonyan lévő tömegközéppont eléréséhez.

Újak könnyűfém kerekek is, ráadásul a Carrera S esetében szélesedtek is, amelyeken a hátsó abroncsok mostantól 305 milliméteresek, a korábbi 295 milliméter után.

Fontos opciós újdonság, hogy a korábban csak a 911 Turbo S-hez és a GT3-ban elérhető összkerék-kormányzás is elérhető a 911 Carrera modellekhez is. Ennek egyik kézzelfogható eredménye, hogy a Nürburgringen a klasszikus pályán, a korábbi rekordján 10 másodpercet javítva 7 perc 30 másodperc alatt ért körbe az új 911-es.

Porsche
Porsche
Porsche
Porsche
Porsche

További friss autós hírekért kövesse a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!