Eddig egy szimulátor sem volt elég életszerű? Ez az – videó

A szimulátorok legnagyobb hiányossága, hogy a fizikai erőhatások nem jelennek meg bennük. Ez a gép viszont másfél G-s erőhatást is elő tud idézni.

  • hvg.hu hvg.hu
Eddig egy szimulátor sem volt elég életszerű? Ez az – videó

A szimulátorok fejlődésének köszönhetően ma már szinte bármilyen járművet ki lehet próbálni a virtuális térben, úgy hogy az élmény egészen realisztikus tud lenni. Elég csak a Forma–1-es csapatok által használt szimulátorokra gondolni, amelyek bizonyos szempontból a még a valódi edzést is ki tudják váltani. Persze a menet közben fellépő erőhatásokat lehetetlen százszázalékosan reprodukálni, de már léteznek olyan prototípusok, amelyek ezzel is megpróbálkoznak.

Ilyen például az alábbi videón látható kábeles szerkezet, amit a Fraunhofer IPA és a Max Planck Intézet közösen fejlesztett ki. A mindössze 80 kilogrammos szénszálas vázszerkezetet nyolc acélkábel tartja, amiket csörlők segítségével mozgatnak. A rendszer összteljesítménye 348 kW (473 lóerő), melynek köszönhetően akár másfél G erőhatást is képesek szimulálni az összehangolt működtetéssel.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.