A gyémánt örök, de attól még lehet, hogy egy gép állította elő
Fenekestül forgatta fel a laboratóriumi gyémánt a drágakő piacát. Főként Kínában készül, az igazival megegyező minőségű, de olcsó.
A várva várt Model X, hat- vagy hétüléses utastérrel, felfelé nyíló hátsó ajtókkal, áramvonalas karosszériával, összkerék-hajtással és 400 kilométer feletti hatótávval kecsegtet.
A sorozatos csúszások után szeptember 29-én végre hivatalosan is leleplezték a Tesla vadonatúj elektromos SUV-ját, a Model X-et. A premiert a vállalat kaliforniai üzemében tartották, ahol természetesen maga Elon Musk szemléltette a meghívott vendégeknek a Model X erényeit. A korábbi ígéretekhez hűen a világ első elektromos szabadidőautójaként beharangozott újdonság hat- vagy hétüléses utastérrel rendelhető, szériafelszereltségként felfelé nyíló szárnyas hátsó ajtókkal szerelve.
A látványos megoldás Musk szerint könnyű bejutást biztosít a harmadik üléssorhoz, még akkor is, ha a műveletet szűk parkolóhelyen kell végrehajtani. Az utastér kialakítása és mérete kétféle üléskonfigurációt tesz lehetővé, 2-3-2, illetve 2-2-2 helykiosztással, mindkét esetben síkba dönthető harmadik üléssorral. A beltér kapcsán megemlítendő továbbá, hogy itt is helyet kapott egy hatalmas központi érintőképernyő, ami remekül mutat az opcionális panoráma első szélvédő alatt, továbbá szériafelszereltség a fejlett klímarendszer, amely a korábbiaknál sokkal hatékonyabban szűri meg az utastérbe jutó levegőt.
Az összkerék-hajtású Model X kétféle teljesítményt kínál, a 90D kivitel esetében tengelyenként egy 259 lóerős elektromotor gondoskodik a kellő menetdinamikáról, míg a P90D-ben a hátsó elektromotor 503 lóerőre képes. A gyengébbik kivitel 4,8-as nulla-százas sprintre képes, mintegy 400 kilométer feletti hatótáv mellett, míg az erősebb változat 3,8 alatt futja a 0-100-at, a feláras „nevetséges sebesség” frissítéssel pedig 3,2-re csökken ez a sprintidő.
A padlóba süllyesztett akkumulátor-csomagnak köszönhetően nem csak a helykínálattal sikerült ügyesen gazdálkodniuk a tervezőknek, de az autó súlypontja is kellően alacsonyra kerülhetett, ezáltal nagy sebességnél és tempósabb kanyarokban is hozza az elvárt stabilitást. Utóbbi kapcsán mindenképp megemlítendő, hogy a Model X-et légrugós felfüggesztéssel szerelik, amely a kellő menetkomforton túl akár 230 milliméteres hasmagaságot is lehetővé tesz.
Az áramvonalas karosszéria kapcsán további fontos tényező, hogy a légellenállási együtthatója mindössze 0,24, ami a kategória legjobbjának számít, és az aktív hátsó szárnnyal nagyban hozzájárul az energiatakarékos haladáshoz.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Fenekestül forgatta fel a laboratóriumi gyémánt a drágakő piacát. Főként Kínában készül, az igazival megegyező minőségű, de olcsó.
Az európai támogatás a tettre készek koalíciójának kiállását jelenti, amelynek Magyarország nem tagja.
A Tisza Párt elnöke magyarázatot kér, és biztosítékot követel, hogy Oroszország nem avatkozik be a magyar választásokba.
Az alig egy héten belüli, immár negyedik esetről, ami még szombaton történt, egy fideszes fővárosi politikus tett közzé videót.
Horváth László nem ellensége a fesztiváloknak úgy általában, vannak köztük jók is, például az MCC Feszt.
A modell már jobban van, három hónapig pihent és gyógyult.