Teljesen megújult külsővel tér vissza az emelt hasmagasságú kisautó az Ignis és mellette egy dupla tolóajtós kisbuszt és egy mókás mini pick-up terepjárót is bemutatnak a japánok.
A Suzuki Baleno feltámasztása után újabb számunkra kedves típusnevet hoznak vissza a japánok a köztudatba, ugyanis a hónap utolsó hétvégéjén kezdődő Tokiói Autószalonon bemutatják az Ignis legújabb generációját. Az újdonság megörökölte a korábban bemutatott iM-4 tanulmányautó stíluselemeit, melynek köszönhetően egy karakteres megjelenésű, emelt hasmagasságú kisautónak tekinthető.

A részletes műszaki adatokat és a motorválasztékot a bemutatóra tartogatják a japánok, de a fényképek és a korábban kiszivárgott információk alapján már összeállhat róla valamelyest a kép. Például az utastérről, ahol a kéttónusú kárpit mellett a külső fényezés színe is visszaköszön néhány elemen, a középkonzol tetején pedig egy méretes érintőképernyő trónol az aktuális trendekhez igazodva. A motorháztető alá nem kukkanthatunk be, de valószínűsíthető, hogy az Ignis-be is rendelhető lesz a Balenóban debütáló 1.0 literes, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű Boosterjet turbómotor, amely 112 lóerővel és 170 Nm maximális nyomatékkal látja el az autót.

Az off-road hangulatot erősítendő a japánok egy terepesített Ignist is bemutatnak Trail Concept néven, aminél leginkább az optikai kiegészítőkre mentek rá a tervezők. Műanyag küszöbtoldat és sárvédőív-szélesítés, lakkfekete felnik, piros dekorcsíkok és matt króm hatású tetősínek gondoskodnak a robosztusabb megjelenésről, illetve a tarka utastér is ezt hivatott erősteni. Hogy műszaki téren különbözik-e az alapkiviteltől, az majd csak később derül ki, de valószínű, hogy nem lesz egetverő különbség.
Ha már terepjáró, mindenképp megemlítendő a Mighty Deck néven bemutatkozó 2+2 üléses prototípus, amely a japán kei-car kategória és a beach buggyk szerelemgyerekének tekinthető, platós kivitelben, rikító citromsárga fényezéssel. Az összkép imádnivaló, ahogy a műszaki tartalom is, hiszen az alig 3,4 méter hosszú pick-up mozgatásáról egy 658 köbcentis, háromhengeres benzinmotor gondoskodik, illetve egy segéd elektromotor is besegít neki. Európába biztos nem jut el, de elképzelhető, hogy a hazai piacán viszontláthatjuk még, kissé visszafogottabb stílusban.

A Suzuki negyedik újdonsága a Volkswagen Transporter legelső generációját idéző Air Triser kompakt kisbusz, amely dupla tolóajtót, tágas és variálható utasteret, valamint három üléssort kínál. A meghajtásáról egy 1.4-es benzinmotorból és egy elektromotorból álló hibrid rendszer gondoskodik, ötfokozatú automatával, és összkerékhajtással.
Ha nem szeretne lemaradni a Tokiói Autószalon legfrissebb híreiről, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |