szerző:
hvg.hu

A japán márka kicsit olyan, mintha minden látványos ötletét kidobná, mire a terveiből végleges autókat épít. Íme újabb négy remek koncepció, amelyekből egy, az új Ignis már elég véglegesnek tűnik.

Teljesen megújult külsővel tér vissza az emelt hasmagasságú kisautó az Ignis és mellette egy dupla tolóajtós kisbuszt és egy mókás mini pick-up terepjárót is bemutatnak a japánok.

A Suzuki Baleno feltámasztása után újabb számunkra kedves típusnevet hoznak vissza a japánok a köztudatba, ugyanis a hónap utolsó hétvégéjén kezdődő Tokiói Autószalonon bemutatják az Ignis legújabb generációját. Az újdonság megörökölte a korábban bemutatott iM-4 tanulmányautó stíluselemeit, melynek köszönhetően egy karakteres megjelenésű, emelt hasmagasságú kisautónak tekinthető.

©
©
©

A részletes műszaki adatokat és a motorválasztékot a bemutatóra tartogatják a japánok, de a fényképek és a korábban kiszivárgott információk alapján már összeállhat róla valamelyest a kép. Például az utastérről, ahol a kéttónusú kárpit mellett a külső fényezés színe is visszaköszön néhány elemen, a középkonzol tetején pedig egy méretes érintőképernyő trónol az aktuális trendekhez igazodva. A motorháztető alá nem kukkanthatunk be, de valószínűsíthető, hogy az Ignis-be is rendelhető lesz a Balenóban debütáló 1.0 literes, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű Boosterjet turbómotor, amely 112 lóerővel és 170 Nm maximális nyomatékkal látja el az autót.

©

Az off-road hangulatot erősítendő a japánok egy terepesített Ignist is bemutatnak Trail Concept néven, aminél leginkább az optikai kiegészítőkre mentek rá a tervezők. Műanyag küszöbtoldat és sárvédőív-szélesítés, lakkfekete felnik, piros dekorcsíkok és matt króm hatású tetősínek gondoskodnak a robosztusabb megjelenésről, illetve a tarka utastér is ezt hivatott erősteni. Hogy műszaki téren különbözik-e az alapkiviteltől, az majd csak később derül ki, de valószínű, hogy nem lesz egetverő különbség.

Ha már terepjáró, mindenképp megemlítendő a Mighty Deck néven bemutatkozó 2+2 üléses prototípus, amely a japán kei-car kategória és a beach buggyk szerelemgyerekének tekinthető, platós kivitelben, rikító citromsárga fényezéssel. Az összkép imádnivaló, ahogy a műszaki tartalom is, hiszen az alig 3,4 méter hosszú pick-up mozgatásáról egy 658 köbcentis, háromhengeres benzinmotor gondoskodik, illetve egy segéd elektromotor is besegít neki. Európába biztos nem jut el, de elképzelhető, hogy a hazai piacán viszontláthatjuk még, kissé visszafogottabb stílusban.

©
©
©
©


A Suzuki negyedik újdonsága a Volkswagen Transporter legelső generációját idéző Air Triser kompakt kisbusz, amely dupla tolóajtót, tágas és variálható utasteret, valamint három üléssort kínál. A meghajtásáról egy 1.4-es benzinmotorból és egy elektromotorból álló hibrid rendszer gondoskodik, ötfokozatú automatával, és összkerékhajtással.

©
©
©
©

Ha nem szeretne lemaradni a Tokiói Autószalon legfrissebb híreiről, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Lelőtték az egyik legismertebb boszniai szerb üzletembert

Lelőtték az egyik legismertebb boszniai szerb üzletembert

LED-es menetfénnyel hódít ez a régi-új Trabant

LED-es menetfénnyel hódít ez a régi-új Trabant

Beindult a nyomulás a budapesti hostelek piacán

Beindult a nyomulás a budapesti hostelek piacán

Androidos telefonja van? Nagy változásra számíthat már bekapcsoláskor

Androidos telefonja van? Nagy változásra számíthat már bekapcsoláskor

Elhunyt Martin Böttcher, a Winnetou-filmek zeneszerzője

Elhunyt Martin Böttcher, a Winnetou-filmek zeneszerzője

Ezért nem tudunk elszabadulni a sorozatoktól

Ezért nem tudunk elszabadulni a sorozatoktól