szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hálózatról is tölthető e-tron kivitel a V6-os turbódízel motor, a nagyteljesítményű elektromotor és a fejlett akkumulátor együttesének köszönheti a szenzációs értékeket.

Mintegy hat hónappal a második generációs Q7 piaci bevezetése után az Audi közzétette a részletes műszaki adatokat az e-tron, vagyis a dízel-hibrid kivitelről. Az újdonság a 258 lóerőt és 600 Nm maximális nyomatékot produkáló 3.0 literes, V6-os turbódízel motor és a kiegészítő elektromotor együttesének köszönhetően 373 lóerős rendszerteljesítményre képes, 700 Nm csúcsnyomaték leadása mellett. Mindez a továbbfejlesztett quattro összkerék-hajtással és a nyolc-fokozatú tiptronic automataváltóval párosítva 6 másodperces nulla-százas gyorsulást és 225 kilométer/órás végsebességet eredményez.

Audi

A 373 lóerős rendszerteljesítmény mellé hihetetlenül alacsony, 1,7 literes átlagfogyasztást és csupán 46 g/km szén-dioxid kibocsájtást ígérnek a németek. Ez főként a hálózatról is tölthető 17,1 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomagnak köszönhető, amely igény esetén 56 kilométernyi tisztán elektromos üzemmódot is lehetővé tesz, emellett pedig a dízel- és az elektromotor kombinált használatával akár 1400 kilométernyi hatótávot biztosít egy teljes feltöltés, illetve teletankolás után.

Audi

Az Audi Q7 e-tron ára 80,500 euróról, vagyis átszámítva mintegy 25 millió forintról indul Németországban, amiért a fentebb említett műszaki csemegék mellett többek közt szériafelszereltségként járnak a LED-es fényszórók és a 12,3 colos digitális műszerfal (hivatalos nevén Audi Virtual Cockpit). Az új fejlesztésű mátrix-LED-es lámpákért és az 1920 wattos, 23-hangszórós Bang&Olufsen audio-rendszerért értelem szerűen már felárat kell fizetni.

Audi

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!