szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy veterán izomautó turbós négyhengeres motorral? A Chevy szerint simán belefér manapság ez is, ezért egy 2.0 literes versenymotorral szerelt 1967-es Novát mutatnak be a Sema kiállításon.

Egy veterán amerikai izomautó két legfontosabb eleme a marcona megjelenése és a feltöltő nélküli V8-as motorja, a Chevrolet-nél viszont mégis úgy döntöttek, hogy a legnagyobb amerikai tuningkiállításra egy 2.0 literes turbómotorral szerelt 1967-es Novát készítenek. Az új fejlesztésű 272 lóerős erőforrással a motorblokkok fejlődését szeretnék demonstrálni, hiszen ez a négyhengeres blokk jóval erősebb a Nova eredeti 4.6-os V8-as motorjánál, és az SS kivitel 5.3-as nyolchengeresénél is csak három lóerővel tud kevesebbet, ami elenyésző.

©

A kisebb méret alacsonyabb tömeget is jelent, ami jót tesz az irányíthatóságnak, továbbá az eredeti négysebességes váltót hatfokozatú manuális szerkezetre cserélték, melynek köszönhetően jobban ki lehet sajtolni belőle minden egyes lóerőt. Ez a nulla-százas gyorsuláson is érződik, hiszen 6,2 másodperc alatt abszolválja az autó. Más kérdés, hogy mennyire illik egy ilyen kihegyezett négyhengeres motor egy ’67-es izomautóhoz, hiszen ezeknek a modelleknek épp a régivágású V8-as blokk adja a sava-borsát.

©

No meg az imbolygó futómű, amivel nagyobb tempónál még egyenes úton is koncentrálnia kell a sofőrnek, hogy ne essen vele árokba. A Chevynél persze ezen is javítottak a felturbózott Novában, hiszen légrugós felfüggesztést és négy tárcsaféket szereltek az autó alá, amit végül az egyedi bronz árnyalatú 17 colos felniszettel tettek teljessé.

©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
1 253 584 kilométer van ebben a Porschéban

1 253 584 kilométer van ebben a Porschéban

Szívesen használná a Google Earth-öt? Örülni fog a Google újításának

Szívesen használná a Google Earth-öt? Örülni fog a Google újításának

Tényleg felesleges pánikolva a boltokba rohannia

Tényleg felesleges pánikolva a boltokba rohannia