Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c51dcdaf-9a3f-45fc-9c3b-fada03b99dcb","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A spanyol partoknál süllyedt el az Ursa Major, két tengerész eltűnt.","shortLead":"A spanyol partoknál süllyedt el az Ursa Major, két tengerész eltűnt.","id":"20241224_elsullyedt-orosz-hajo-foldkozi-tenger","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c51dcdaf-9a3f-45fc-9c3b-fada03b99dcb.jpg","index":0,"item":"d1bec703-c60e-4765-8344-9d6c6c484137","keywords":null,"link":"/vilag/20241224_elsullyedt-orosz-hajo-foldkozi-tenger","timestamp":"2024. december. 24. 14:40","title":"Elsüllyedt egy orosz hajó a Földközi-tengeren","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36bf8928-afc0-41c5-8a48-c30b3c4b83c2","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20241224_Marabu-Feknyuz-Moszkva-az-Moszkva-Petike","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36bf8928-afc0-41c5-8a48-c30b3c4b83c2.jpg","index":0,"item":"2d315699-c699-4f68-a0c5-ff5b3d03f249","keywords":null,"link":"/itthon/20241224_Marabu-Feknyuz-Moszkva-az-Moszkva-Petike","timestamp":"2024. december. 24. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Moszkva az Moszkva, Petike","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00264389-293e-43e9-afc5-fdf3b8ac1669","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyszerű gépelési hiba vezetett ahhoz, hogy elképesztően veszélyesnek tűnt valamennyi műanyag fekete eszköz. ","shortLead":"Egyszerű gépelési hiba vezetett ahhoz, hogy elképesztően veszélyesnek tűnt valamennyi műanyag fekete eszköz. ","id":"20241223_fekete-konyhai-eszkozok-veszelyesek-tanulmany-visszavonasa-szamolasi-hiba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00264389-293e-43e9-afc5-fdf3b8ac1669.jpg","index":0,"item":"f5fee61a-24b0-44c4-9158-8b2a7a9bea53","keywords":null,"link":"/tudomany/20241223_fekete-konyhai-eszkozok-veszelyesek-tanulmany-visszavonasa-szamolasi-hiba","timestamp":"2024. december. 23. 19:03","title":"42 000 vagy 420 000? Banális számolási hiba miatt esett pánikba a fél világ, hogy halálosan veszélyesek a fekete konyhai eszközök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d53f9e8-4066-4d66-9a4d-26105443f79c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Technikai probléma lépett fel az American Airlines rendszerében magyar idő szerint kedden délután. A légitársaság éppen akkor kényszerült járatai szüneteltetésére, amikor a karácsonyi hazalátogatások miatt Egyesült Államokban az év egyik legsűrűbb időszaka van a repülésben.","shortLead":"Technikai probléma lépett fel az American Airlines rendszerében magyar idő szerint kedden délután. A légitársaság éppen...","id":"20241224_american-airlines-technikai-hiba-repulogepek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d53f9e8-4066-4d66-9a4d-26105443f79c.jpg","index":0,"item":"22f73f0d-3ad7-4f04-958c-e26473c5b25d","keywords":null,"link":"/tudomany/20241224_american-airlines-technikai-hiba-repulogepek-ebx","timestamp":"2024. december. 24. 13:56","title":"Földre parancsolták az American Airlines összes járatát az Egyesült Államokban [frissítve]","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Süddeutsche mellett a FAZ és a Neue Zürcher Zeitung is foglalkozik a Fico-Putyin-találkozóval. Trump megválasztása után Európának költenie kell a saját biztonságára, írja Joschka Fisher volt német külügyminiszter. A világ vezető demokráciáiban nehézkes a kormányzás, mert széttöredezik a politikai közép, és Donald Trump csak súlyosbítja a problémát, írja Gideon Rachman a Financial Timesban. Súlyos kérdéseket vet fel, hogy a román alkotmánybíróság megsemmisítette az elnökválasztás eredményét, írja a New York Times szerzője. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"A Süddeutsche mellett a FAZ és a Neue Zürcher Zeitung is foglalkozik a Fico-Putyin-találkozóval. Trump megválasztása...","id":"20241224_nemzetkozi-lapszemle-fico-putyin-eu-nato-trump-zelenszkij-romania","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"3be2ee49-45cb-4939-a09b-bca6c79490cc","keywords":null,"link":"/360/20241224_nemzetkozi-lapszemle-fico-putyin-eu-nato-trump-zelenszkij-romania","timestamp":"2024. december. 24. 10:00","title":"Süddeutsche Zeitung: Robert Fico moszkvai útjával világossá tette, melyik oldalon áll","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a0ebb22-46a8-4095-a984-326152842f30","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Gyengélkedő európai autóipar, kereskedelmi háború a küszöbön, elszabaduló infláció Amerikában, Putyint megrengette a szíriai diktátor bukása, de az orosz-ukrán háborúnak nem lesz egyhamar vége. Legalább Donald Trump pragmatikus – interjút adott a világ 2025-ös kilátásairól Kenneth Rogoff közgazdász professzor.","shortLead":"Gyengélkedő európai autóipar, kereskedelmi háború a küszöbön, elszabaduló infláció Amerikában, Putyint megrengette...","id":"20241225_spiegel-Kenneth-Rogoff-interju-gyenge-nemet-gazdasag-hosszu-kilabalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a0ebb22-46a8-4095-a984-326152842f30.jpg","index":0,"item":"3ffb4447-be49-4a4d-a0ae-bf9b10248aec","keywords":null,"link":"/360/20241225_spiegel-Kenneth-Rogoff-interju-gyenge-nemet-gazdasag-hosszu-kilabalas","timestamp":"2024. december. 25. 09:00","title":"Világhírű harvardi közgazdász: Évekig fog tartani a német kilábalás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c582cee8-1b33-4170-b5d7-fc00095dbf03","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A dupla kereklámpás Zsiguli három évtizeddel tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"A dupla kereklámpás Zsiguli három évtizeddel tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20241224_38-millio-forintert-arulnak-egy-10-kilometeres-regi-ladat-zsiguli","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c582cee8-1b33-4170-b5d7-fc00095dbf03.jpg","index":0,"item":"1e0d9241-4d5c-4682-b689-0bb021e39010","keywords":null,"link":"/cegauto/20241224_38-millio-forintert-arulnak-egy-10-kilometeres-regi-ladat-zsiguli","timestamp":"2024. december. 24. 07:21","title":"38 millió forintért árulnak egy 10 kilométeres régi Ladát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8f7b8a0-9df8-49dc-a879-fb7b657fac4c","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Tállai András, a megszűnő Pénzügyminisztérium miniszterhelyettesének sorsáról viszont egyelőre nem döntöttek.","shortLead":"Tállai András, a megszűnő Pénzügyminisztérium miniszterhelyettesének sorsáról viszont egyelőre nem döntöttek.","id":"20241224_Maris-kineveztek-Varga-Mihalyt-jegybankelnoknek-elrendeztek-a-megszuno-Penzugyminiszterium-vezetoinek-sorsat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8f7b8a0-9df8-49dc-a879-fb7b657fac4c.jpg","index":0,"item":"eb31d2d4-3205-4869-bc42-ca3585ad6966","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241224_Maris-kineveztek-Varga-Mihalyt-jegybankelnoknek-elrendeztek-a-megszuno-Penzugyminiszterium-vezetoinek-sorsat","timestamp":"2024. december. 24. 09:18","title":"Máris kinevezték Varga Mihályt jegybankelnöknek, elrendezték a megszűnő Pénzügyminisztérium vezetőinek sorsát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mindig a legkisebb fiú a hős? - Teszteltük az Infiniti Q30-at
szerző:
B.G.
Tetszett a cikk?
Az Infiniti ezúttal olyan területre lép, ahová eddig nem tette be a lábát. A nagy szabadidő-autóiról és limuzinjairól ismert prémiummárka az előbbieknél nagyobb eladási volumennel kecsegtető kompaktok közé dobja be magát, természetesen azoknak is a prémium szegmensébe.
A nagy feladat elé állított modell a Q30 nevet kapta, amely tehát a márka legfiatalabb, egyben legkisebb gyermeke, és ő hozhatja a házhoz a legtöbb pénzt. A terv szerint ő lesz a hős, akárcsak a magyar népmesékben a legkisebb fiú – azzal a különbséggel, hogy ebben a családban a nagytesók is szerencsével jártak.
Vele szivárogna be a márka olyan vásárlók garázsába is, akik eddig nem tartoztak az Infiniti ügyfélkörébe. De természetesen nem csak a vásárlói réteg szélesítése képezi majd a Q30 eladásokat, hiszen a jelenlegi Infiniti tulajdonosoknál is nagy eséllyel landolhat második autóként a prémium kompaktok legújabb versenyzője.
Infiniti Q30 - galéria
B.G.
Na persze, arról szó sincs, hogy jutányos áron. Mert ami prémium, az prémium. És mint ilyen, nem is lehetne az, ha nem kérnék meg az árát vastagon. Ugyanúgy, mint a többi hasonszőrűnek – egyébként egy kicsit alájuk célozva. De melyek is ezek pontosan? Audi A3-as, 1-es BMW, Mercedes A-osztály: ők jelentik az elsődleges konkurenciát, és utóbbi még valami mást is a Q30 sztoriban, de erről egy kicsit később.
A piacnak eme szegletében 6,5-7 millió forint körül van a belépő, az árlista teteje pedig általában 12 millió környékére is elkalandozik, és akkor még nem beszéltünk a betonkemény sport módozatoktól, mint az Audi S3, a Mercedes A 45 AMG és a BMW M135i.
Azok még odébb vannak, de az Infiniti Q30-as esetében ilyen nincs, és – egyelőre – nem is beszéltek róla a nemzetközi tesztvezetésen, de nehéz is volna elképzelni efféle módozatot. Az autó fazonját illetően nem pont arra a hullámra feküdt fel az Infiniti, mint az említett versenytársak.
Ebben az esetben ugyanis a fő irány egy olyan áramlat, amelyik manapság a leggyorsabban sodor, ez pedig valahol a szabadidőautók tájékán keresendő, és ha már itt tartunk, akkor tegyük hozzá, hogy a Volvo V40 is ezzel szeli a hullámokat. Persze, ahogy a V40, az Infiniti Q30 sem SUV, az majd a QX30 lesz – merthogy a közeli tervek között olyan is szerepel –, a karaktere mégis inkább szabadidőautós, semmint sima ötajtós kompakt. És a Q30-nak nemcsak a vonalvezetése miatt van szabadidőautós beütése, hanem az átlagosnál nagyobb hasmagassága (21 cm), illetve a két motorral is elérhető összkerékhajtás (automata, Haldex) is ebbe az irányba tolja.
Infiniti Q30 - galéria
B.G.
Most pedig következzék a Mercedes szerepe, amire fentebb utaltam: az alapot az A-osztály moduláris platformja szolgáltatja, amely a karosszéria méretéhez képest hosszú, 2,7 méteres tengelytávot determinál. Ugyanakkor a Q30 kasztnija valamivel nagyobb, utastere tágasabb és a csomagtere is öblösebb, mint az A-osztályé. A dizájn teljesen más irányzatot képvisel, semmi hasonlóság nincs a két kasztni formavilágában.
Nem úgy odabent! Miután kiszabadultunk a műszerfal mutatós íveinek csábításából, hamar szembetűnik, hogy az utastér sok-sok alkotóeleme ismerős valahonnan. Egészen pontosan Mercedesekből, illetve valamelyik csak az A-osztályból. Gombok, bajuszkapcsoló (egyes számban, ugyanis csak egy van, ahogy a Mercedesnél), közvetlenül alatta a tempomat kar, a kormánykerék, a gyújtáskapcsoló és a slusszkulcs (!), az ajtók behúzó és könyöklő idomai, a sportülések, a klímakezelő egység, a középkonzol gombsora és a műszer-együttes is egy az egyben onnan jött.
Szó se róla, tökéletes donort választottak, és néhány apró részlettől eltekintve a minőség is nagyon jó, de ha már a kasztni formatervezésében sikerült ilyen egyedit alkotni, akkor igazán megtehették volna ugyanezt az utastérben is. Arról nem beszélve, hogy prémiumautóknál nem szokás az ily mértékű másolás.
Motorokat és váltókat átvenni azonban ebben a ligában is teljesen hétköznapinak számít, éltek is a lehetőséggel. Így azután a gomboknál sokkal „súlyosabb” alkatrészek is jöttek a Mercedestől: egy 2,2-es dízelmotor, egy 1,6-os és egy kétliteres benzines turbómotor, valamint a hétfokozatú, duplakuplungos automataváltó, a 7DCT.
Végül, de egyáltalán nem utolsósorban, van még a kínálatban egy 1,5-ös dízel is, amely elsősorban a Nissanokból és Renault-kból lehet ismerős, de újabban a Mercedes is használja. Merthogy a Nissan, az Infiniti gazdája nem csak a Renault-val közösködik, hanem 2010 óta a Daimlerrel is gyümölcsöző együttműködést tartanak életben.
B.G.
A portugáliai menetpróbán az 1,6-os kivételével mindegyik motorvariánssal vezettük a Q30-ast. Bár a pozícionálásból adódóan a kis dízel passzol hozzá a legkevésbé, meglepően kellemes egységet alkot vele az autó. Nincs rezonancia, se csúnya hang, az ereje elegendő (főleg a 260 Nm-es nyomatéknak köszönhetően), a fogyasztása pedig nagyon kedvező. Átlagosan valahol 5 liter környékén várható, és mivel a tesztúton neki jutott a legpihentetőbb szakasz, láthattuk, hogy – illeszkedve a korábbi tapasztalatokhoz –, a Q30-ban is képes 3,7-3,8 literes értékeket produkálni az 1,5-ös dízel.
A 170 lovas 2,2d-t összkerékhajtással és automataváltóval kaparintottuk meg, amelynek 6,8 litert mutatott a fedélzeti számítógépe (felében szabályos autópályás menetben). Mindkét dízel nagyon csöndes, amit az 1.5d-nél feltűnően vastag hangszigetelő elemek használatával értek el, a nagyobbiknál pedig aktív zajszűrést is alkalmaztak. Utóbbi eredményesnek bizonyult, de a kettő-kettes (valójában egyébként 2,1 literes) Mercedes dízel hangja azért így is meg-megütötte a fülünket.
Ebben persze kétségtelenül nagy szerepe volt annak is, hogy az aktív zajszűrési igyekezetek ismeretében magasra tettük a mércét. Mivel ugyanezt a technikát használták a 211 lovas benzines turbónál, így a nagy dízelhez hasonlóan annál is olyan a motorhang, mintha valahonnan messziről jönne, nem a lábunk elől. Kicsit furcsa, de a lényeg, hogy valóban nagyon halk és komfortos a Q30 utastere. A futómű zaját is sikerült szinte teljesen semlegesíteni, a menetpróba tanúsága szerint a 18 és 19 colos papucsok gördülési zaját sem hallani odabent.
Infiniti Q30 - galéria
B.G.
A futóműnek pedig nemcsak a hangszigetelése perfekt, hanem a hangolását is tökéletesen eltalálták. A másfél centivel ültetett sport verziótól eltekintve kihasználták a hosszú rugóút adta lehetőségeket, miközben sikerült nagyon jól megőrizniük a kanyarstabilitást is. A fejlesztőmunka alaposságát jellemzi, hogy minden motorvariánshoz egyedi futómű-beállítást társítottak, lévén, hogy mindegyik erőforrás tömege különböző.
Mindemellett a kormánymű áttételezése közvetlen, és a visszajelzések valamint a pontosság terén is remekel. Ezeknek köszönhetően kanyargós utakon a Q30 egyértelműen nagyobb vezetési élményt nyújt az átlagosnál, és ezt természetesen a kétezres turbómotor 211 lovával lehet a csúcsra járatni. Ez 7,2 másodperces gyorsulást biztosít, de a valóságban sajnos (vagy nem sajnos) nem érezni annyira ütősnek, mint amennyire a számok sejtetik. Hiába, a gondos szigetelgetés nem csak a takargatni való dolgokat tünteti el előlünk, hanem az élvezhető hatásokat is tompítja, és megmozduláskor a relatíve nagy tömeg is érezhető az autón.
A kétezres dízellel azonos, azaz 350 Nm-es nyomatékot szolgáltató csúcs benzines kizárólag a Sport felszereltségi szinttel rendelhető 11,4 millióért, ami nemcsak 19 colos felniket, ültetett kasztnit, feszesebb rugózást és sportüléseket jelent, hanem némi lemondással is jár. Aki ugyanis a legerősebb benzinest választja, annak nem lehet távolságtartós a tempomatja, nem felügyeli sávváltásait a holttér-figyelő, és az önállóan beparkoló asszisztenst sem veheti igénybe. Nem úgy például a 2,2-es dízellel, amit egy Premium Tech Gallery White felszereltségű (igen, a cifra elnevezésből ítélve ez egy gazdag csomag) összkerekes, automata példányban próbáltunk ki.
B.G.
Ennek itthon 12 millió forint a listaára, de a nagy dízel alapfelszereltséggel is elérhető, és az összkerék sem kötelező, a 7DCT váltó viszont igen. Így 8,5 millióba kerül. A kis dízel esetében az automataváltó természetesen csak opcionális tétel, sikerült is egy manuális változatot vezetnünk, szintén nagyon jó ellátmánnyal, 9,4 milliós árcédulával. Ez is Premium Tech volt, egyebek között navigációval, motoros ülésekkel és vezetéssegédekkel. A 4x4 az 1.5d esetében nem jöhet szóba, ahogy a 122 illetve 156 lovas változatban kínált, Mercedestől származó 1,6-os benzineseknél sem. Ezek közül az erősebbik determináltan automataváltós (7DCT), a gyengébbik pedig manuális.
Ez utóbbi 6,36 millióról indul az alapfelszereltséggel, és egyúttal ez jelenti a belépőt a Q30 világába. Ezzel együtt nem gondolom, hogy sok Q30-at fognak eladni 8 millió alatt, legalábbis ami a hivatalos listaárat illeti. Apropó, listaár: arra gondosan ügyeltek az Infinitinél, hogy a Q30, ha nem is sokkal, de olcsóbb legyen, mint a legközelebbi konkurensnek tekinthető Mercedes A-osztály és az 1-es BMW. A Q30 egyébként már rendelhető, várhatóan jövő év elején jelenhetnek meg az utakon az első ügyfélautók – a tesztautók valamivel hamarabb.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Gyengélkedő európai autóipar, kereskedelmi háború a küszöbön, elszabaduló infláció Amerikában. Interjút adott a világ 2025-ös kilátásairól Kenneth Rogoff.