szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Apple üzleti modelljére hajazó FordStore-okban az amerikai márka egyedi szériaváltozatát luxusmodellként értékesítik.

FordStore néven a minap három újfajta autókereskedés nyílt Budapesten, amelyben tömegmárkákat meghaladó extra szolgáltatásokat kínál az amerikai márka. Így a megkülönböztetett márkakereskedésekbe betérő vevők a helyszínen és online – digitális kezelőfelületeken, a szokásosnál is több eladói asszisztenciával – össze tudják rakni kiválasztott Fordjuk felszereltségét, majd életnagyságban is megszemlélhetik álmaik autóját. Emellett a szervizre bejelentkező Ford autósoknak – bizonyos feltételek esetén – személyre szabott szolgáltatásokat, többek között a javítandó kocsik be- és hazaszállítását is felajánlják.

Ford

Az Apple üzleti modelljére hajazó FordStore kereskedésekhez szorosan kapcsolódik a Ford másik marketinghúzása, a Vignale márka bevezetése. Ezzel a kiegészítő névvel jelölik a meglévő Mondeo sorozat sokféle extrákkal felszerelt prémiumos kivitelét, amelyhez jövőre csatlakozik majd a Vignale S-MAX is. Az egykori itáliai karosszéria-gyártó mesterről elnevezett Vignale modelleket kizárólag a FordStore-okban árusítják, de ott lesznek elérhetők a Ford izomautói, így a Mustang, a 350 lóerős Focus RS, valamint az ugyancsak jövőre megjelenő, amerikai gyártmányú nagy SUV, az Edge is.

Ford

A prémium irányába elmozduló FordStore-Vignale stratégia nem az egyetlen ilyen próbálkozás az autóiparban. Néhány éve a Citroen az egykori sikermodell, a DS nevével új márkát vezetett be. A francia autógyártó – csakúgy, mint most a Ford – szintén arra törekszik, hogy a drágább, luxusos kivitelű DS sorozattal és a hozzá kapcsolódó többletszervizzel növelni tudja nyereségességét, s egyúttal visszahódítsa elvesztett piacaikat a prémiumgyártóktól.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!