szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A „La Nonna” becenevet viselő prototípusnak két fontos extrája is van, ez egyik, hogy már egymillió kilométert futott, a másik, hogy alapos felújítás után a Pagani kiállítótermébe került.

Az olasz szupersportautók híresek arról, hogy meglehetősen törődésigényesek, ezért sokan csak ünnepnapokon használják őket, így a legtöbb példány még a százezer kilométeres futásteljesítményt sem éri el az élete során. Az egyedi építés miatt valószínűleg az AMG motorral hajtott Pagani modellekre is igaz, hogy sűrűn kell foglalkozni velük, viszont a cég gyári kiállítótermében most megcsodálható a „La Nonna”, azaz nagymama becenevet viselő Zonda C12 prototípus, melynek kilométer-számlálója elérte az egymilliót.

Pagani

A szóban forgó tesztautó 1998-ben kezdte meg a karrierjét 6.0 literes V12-es AMG motorral, amely 394 lóerőt és 330 kilométer/óra feletti végsebességet biztosított számára. Később, a Zonda fejlődésével a tesztautó motorját is lecserélték a C12-S-ben használt 7.0 literes erőforrásra, valamint számos alkatrészt ebben próbáltak ki először, mielőtt bekerültek volna a szériamodellekbe.

Az egymillió kilométeres futásteljesítmény ellenére meglepően jó állapotban van az autó, ami egyrészt annak köszönhető, hogy folyamatos gyári karbantartás alatt állt, másrészt pedig Horacio Pagani 60. születésnapjára átesett egy teljes körű felújításon, melynek része volt azt is, hogy visszaállították az eredeti műszaki tartalmat.

Mivel a Zonda La Nonna kiemelten fontos szerepet játszik a márka történetében, ezért most egy darabig a Pagani kiállítótermében látható, utána pedig átviszik a nemrég átadott múzeumba, hogy méltó helyre kerüljön.

Pagani
Pagani
prototypezero.net
prototypezero.net

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!