szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elsőre eléggé Hot Wheels-es, extrém terepjáró pont olyan, amilyennek vélhetően a gazdag vevőkör szereti majd. Az emirátusokban működő autóépítő műhely, a Zarooq egy 500 lóerő feletti versenyhasználatú és egy kicsit szerényebb teljesítményű utcai "homokfutóval" rukkolt ki.

A Zarooq Sand Racer egy új off-road jármű, amely elsősorban hosszú távú sivatagi versenyekre használatos, azonban szoftosabb változatban is készül majd olyanoknak, akik szeretnek az utcákon is extrémebb járművekkel közlekedni.

A Sand Racer a meglehetősen jó konstellációnak köszönhetően, miszerint elég sok pénze van a fejlesztő csapatnak és az arab országok autósporttal foglalkozó szereplői is egyre magasabb színvonalat képviselnek, elég erős csomaggal tudtak előállni. Jelen esetben például a jó nevű Campos Racing is benne volt a fejlesztésben, a kocsi dizájnját pedig ugyanaz a tervező csinálta, aki az első arab hiperautó-építő, a Lykan Hypersportért is felelős.

Zarroq
Zarroq

A kétajtós „SUV” 4,2 méter hosszú – nagyjából egy mai kompakt autó méretű – a hajtásáról 3.5 literes V6-os benzinmotor gondoskodik 308 lóerős teljesítménnyel, de terveznek 400 és 500 lóerő feletti változatokat is.

A hátsókerekén hajtott autó versenysúlya, alig 1000 kilogramm a kompozit-vázának köszönhetően, az utcai kivitelnél ezt biztosan nem tudják majd tartani.

Zarroq
Zarroq
Zarroq

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!