szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Még be sem mutatták az S-FR szériaváltozatát, de máris elkészült belőle a versenyautó, ami meglepően kívánatosra sikeredett.

A 2016-os év egyik legnagyobb dobása lehet, ha a Toyota bemutatja az októberben leleplezett S-FR nevet viselő tanulmányautó szériaváltozatát. A sportos, orrmotoros, hátsókerék-hajtású illetve hatfokozatú manuális váltóval szerelt apróság érkezésének dátumát egyelőre nem erősítették meg, viszont a tanulmányautó kidolgozottsága arra utal, hogy már nem kell sokat várni. Erre enged következtetni az a friss hír is, miszerint a japánok a januári tokiói autókiállításon bemutatják az S-FR versenyváltozatát, amit a Toyota Gazoo Racing csapattal közösen készítettek.

Toyota

Az aranyos kinézetű törpekupéból igazi méregzsákot faragtak a mérnökök, ami már kívülről is ordít róla, köszönhetően a versenypályás használatra felkészített karosszériának. A hatalmas hátsó szárny és diffúzor, a kiszélesített sárvédőívek, a különböző légterelők, valamint az egyedi motorháztető nem csak optikailag éri el a szükséges hatást, de a leszorítóerő tekintetében is. Az átalakításoknak köszönhetően egy hangyányit laposabb, szélesebb és hosszabb lett az autó, a tömege viszont leapadt, nagyjából 980 kilogrammra.

Toyota

Hogy minderre hány lóerő jut azt egyelőre szintén homály fedi, hiszen még a bemutatás előtt álló utcai változat motorpalettája is titok. Nem hivatalos információk persze vannak, miszerint az utcai modellbe az Auris 1.2-es háromhengeres, turbós benzinmotorja kerülhet, minimum 115 lóerővel és 185 Nm maximális nyomatékkal. Szintén csak pletykák szintjén, de az 1.5-ös szívó benzines blokk is felmerült, mint lehetséges opció, amitől 130 lóerő körüli teljesítményre számíthatunk. Bármelyik is legyen a befutó, a versenyautóba valószínűleg erősebb konfigurációban kerül bele az említett erőforrások egyike.

Toyota
Toyota
Toyota
Toyota

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!