szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Exige 350 Sport amellett, hogy pokolian gyors és pillekönnyű, imádnivaló kockás kárpitot és különleges manuális váltót kapott.

Manapság, amikor már a sportautók világában is kihalófélben van a manuális váltó, szinte üdvözítő látni, hogy vannak gyártók, amik csak azért is kitartanak a kézzel kapcsolható szerkezet mellett. Közéjük tartozik a Lotus, melynek legújabb modellje minden téren azt nyújtja, ami klasszikus értelemben elvárható egy sportkocsitól, hiszen könnyű, kezes, pokolian gyors, és teljes mértékben a sofőrre bízza az irányítást.

Lotus

Az Exige 350 Sport tömege 51 kilogrammal könnyebb az elődjénél, így már csak 1125 kilogrammot nyom a mérlegen, amit már 150 lóerő is könnyedén repítene. Csúcsmodell révén azonban a jól ismert 3.5 literes, kompresszoros V6-os motor dolgozik benne, amely 350 lóerőt és 400 Nm maximális nyomatékot küld a hátsó kerekekre. Mindezt egy új fejlesztésű, még precízebb és gyorsabb manuális váltó segítségével, amely már szemre is az egyik legszebb szerkezet a piacon.

Ha a sofőr ügyesen kezeli a gépészetet, akkor 3,9 másodperc alatt katapultálhat álló helyből százas tempóra, a száguldás pedig egészen 274 kilométer/órás tempóig tarthat. A rend kedvéért megemlítendő, hogy hatfokozatú automatával is rendelhető, de vétek lenne ezt választani a manuális helyett.

Lotus

Már csak azért is, mert akkor kárba menne az a sok munkaóra, amit a mérnökök a kilók lefaragásába fektettek, illetve az átdolgozott futóműbe, amely feszesebb lengéscsillapítókat és átdolgozott geometriát kapott a még precízebb vezethetőség és az alacsonyabb súlypont érdekében. A módosításoknak köszönhetően az Exige 350 S két és fél másodperccel gyorsabb a Lotus házi tesztpályáján, mint a sima Exige S, emellett pedig az első olyan modell, amely másfél perc alatt teljesítette a kört.

Aki igazán hű akar maradni Colin Chapman elveihez az nem csak manuális váltóval fogja megrendelni az autóját, hanem a feláras fékszettel és a könnyítet, kovácsolt alufelnikkel, amelyek együtt szintén megszabadítják az autót fölösleges 10 kilogrammtól. Ezek fényében szinte felesleges megemlíteni, hogy az extralistán infotainment rendszer, légkondi és Alcantara kárpitozás is elérhető, hiszen helyettük sokkal stílusosabb kockás szövet-félbőr kárpittal rendelni az autót, megidézve az 1976-os Lotus Esprit S1-et.

Az Exige 350 S forgalmazása februárban kezdődik, az indulóára pedig 80.900 euró Németországban, vagyis átszámítva nagyjából 25 és fél millió forint.

Lotus
Lotus
Lotus
Lotus
Lotus

 

Lotus

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!