szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A brit autógyártó vagy 10 éve nem csinált új modellt, de állítólag két éven belül visszatérhetnek.

Biztató jelnek tekinthetjük, hogy most egy hivatalos dizájnvázlatot is közzétettek. A modellnek neve ugyan még nincs és nem is nagyon tér el attól, amit augusztusban közzétettek. A projektbe nem akárkit, hanem Gordon Murrayt is sikerült bevonni, aki a Formula-1-es McLarennél töltött be dizjánerként vezető szerepet. Ha lehet hinni a cég saját anyagának, a tervek már véglegesnek tekinthetők és egy klasszikus kétüléses brit sportkupéval gazdagodhat majd az autós világ.

TVR

A jelenlegi tulajdonosa a márkának azt ígérte korábban, hogy az újraélesztett márka első példányai 250 darabos szériában készülhetnek el. Érdekessége lehet az újdonságnak az iStream nevű csővázas, könnyűszerkezetes felépítés, amelyet Gordon Murray jegyez. A másik fontos partner a motorgyártó Cosworth, amely egy feltöltés nélküli V8-as motort szállíthat a géphez. A jelenlegi tulajdonos azt ígéri, hogy a kocsik 75 ezer dollár körüli áron kerülnek majd forgalomba.

A tervek közt egyébiránt szerepel egy GT3-as változat is, amelyet a Le Mans-i 24 óráson indítanának.

A TVR az elmúlt évtizedében egy Nyikolaj Szmolenszki befektetőhöz köthető, aki 2004-ben azt ígérte a TVR márkát újra felvirágoztatja. Ausztriába költöztette az autóépítő részleget, ahol három prototípust fejeztek be. A TVR Tuscan Mk2 kabriót 410 lovas Corvette motor hajtotta, a Cerberát BMW-től vásárolt V8-as dízel, valamint elkészült a 100 kW-os elektromos üzemű GT350. Sajnos a sztori itt véget is ért, sorozatgyártásba nem kerültek a kocsik. Ezt követően 2013-ban adta el a jogokat a mostani befektető cégnek.

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!