szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miközben nálunk az Alto a legnagyobb jóindulattal sem tartozott a vágyott négykerekűek közé, Japánban ilyen jópofa kiszerelésben is hozzájuk lehet jutni.

Nem sokkal azután, hogy a japán márka bemutatta a belpiacukra gyártott Alto igazán sportos Alto Turbo RS változatát, még hozzátettek egy kicsit és külsőségekben keményítettek az autón. Ez lett az Alto Works, amely igazán agresszív optikai csomagot kapott: oldaszoksznyával, fekete, 15-ös alukerekekkel, 165/55-ös gumikkal, ködfénylámpákkal, néhol fekete kiegészítőkkel, vörös féknyergekkel és extra nagy légbeömlővel elől, amelyen ott virít a Works felírat. (Ezt a jelölést egyébként az Alto generációk sportváltozatainál korábban is használta a Suzuki azonban több mint egy évtizede már nem használta.)

minkara.jp

A méretek persze maradtak a kis japán kei-car mértetek 3,39 méteres hossz, 1,47 széles és 1,5 méteres magassággal igazi kis tűzgolyó ez a háromhengeres 600 köbcentis 64 lóerős és 100 Nm-es nyomatékkal bíró apróság. A kis turbómotort még megpiszkálták egy kicsit mérnökök, így állítólag 20 százalékkal gyorsabban pörög fel a turbó mint a sima Altóban.

minkara.jp
minkara.jp

A mindössze 700 kilós autót egy ötfokozatú manuális váltón keresztül lehet hajszolni, ráadásul keményebb felfüggesztést kapott KYB lengéscsillapítókkal, sőt az első féktárcsákat 13 colos méretűekre cserélték. A pluszban bekerült Recaro ülések, vörös varrások, bőrözött kormány, alupedálok valamint a vörösben „izzó" műszerek  – igazán fokozzák a kis élmény dodzsem hatását. Sajnos ilyen példányokat nálunk szinte biztosan nem fogunk soha látni.

minkara.jp
minkara.jp

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!