Nem sokat vadítottak a gyári Ford F150 tereprali változatán, így is elég vad

Azt szeretnék bebizonyítani a fordosok, hogy az új Raptor szinte gyári állapotában is képes helytállni a legnehezebb körülmények között is.

  • hvg.hu hvg.hu
Nem sokat vadítottak a gyári Ford F150 tereprali változatán, így is elég vad

Korábban érkezett néhány panasz a Ford F150 sportváltozatával, vagyis a Raptorral kapcsolatban, hogy nem elég robosztus, ahhoz képest, ahogyan kinéz, és amit a Ford állít róla.

Hogy ezt megcáfolják a fordosok, a legújabb generációt minimális átalakításokkal versenybe küldik a Best in Desert nevezetű sivatagi tereprali-sorozatban. A verseny pick-up annyiban különbözik a szériamodelltől, hogy hosszabb rugóúttal rendelkező rugókat és gátlókat cseréltek a futóművében, beszerelték a kötelező bukókeretet, valamint az ötpontos biztonsági övvel rendelkező sportüléseket, illetve felpakolták néhány speciális felszereléssel.

Ford

A 3.5 literes, 411 lóerős EcoBoost V6-os motor, a 10-fokozatú automataváltó, az alváz és minden egyéb alkatrész elvileg érintetlenül maradt, ezzel is bizonyítva, hogy a Raptor gyári állapotában is képes teljesíteni az extrém körülmények között, akár egy tereprali versenyen. „Eddig ez a leginkább gyári állapotú verseny pick-up, amit valaha láttam, mióta Ford tereprali autókat építek” – nyilatkozta a versenyen induló Raptorról Greg Foutz, Foutz Motorsports tulajdonosa és versenyzője, aki ilyen autóval fog indulni.

Ford
Ford
Ford
Ford

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.