Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"87cf4f54-151c-4653-9c7c-c8424c73cff2","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A zálogjogosultak egy része szintén Leisztingerhez köthető.","shortLead":"A zálogjogosultak egy része szintén Leisztingerhez köthető.","id":"20250610_leisztinger-torokbalint-foldvasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87cf4f54-151c-4653-9c7c-c8424c73cff2.jpg","index":0,"item":"95165aa9-68cf-4f5a-a4b3-aca250d91a42","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250610_leisztinger-torokbalint-foldvasarlas","timestamp":"2025. június. 10. 16:51","title":"Átlátszó: Milliárdos követeléssel terhelt földeket vesz Leisztinger Tamás Törökbálinton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5dc30af-bf39-4ba4-9bad-381ede22a5d2","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Sipos Péter gondolatait a cenzúráról Horváth László drogügyi kormánybiztos is megosztotta.","shortLead":"Sipos Péter gondolatait a cenzúráról Horváth László drogügyi kormánybiztos is megosztotta.","id":"20250611_Az-Irigy-Honaljmirigy-frontembere-Pogany-Indulorol-A-cenzura-lehet-hogy-hulyeseg-de-valamilyen-szinten-kene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5dc30af-bf39-4ba4-9bad-381ede22a5d2.jpg","index":0,"item":"db4b6c48-9aa3-4175-8d9e-0c8525859b95","keywords":null,"link":"/kultura/20250611_Az-Irigy-Honaljmirigy-frontembere-Pogany-Indulorol-A-cenzura-lehet-hogy-hulyeseg-de-valamilyen-szinten-kene","timestamp":"2025. június. 11. 12:33","title":"Az Irigy Hónaljmirigy frontemberének az jutott eszébe Pogány Induló szívós kiszólásáról, hogy valamilyen szinten kéne azért cenzúra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4882988c-0445-4a8b-997b-aeff6a7b0ba1","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Biztosra vehető a termelői árak emelkedése.","shortLead":"Biztosra vehető a termelői árak emelkedése.","id":"20250612_akacmez-termes-dragulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4882988c-0445-4a8b-997b-aeff6a7b0ba1.jpg","index":0,"item":"241b4ec6-242c-4732-9784-a89bb2a771d3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_akacmez-termes-dragulas","timestamp":"2025. június. 12. 09:39","title":"Tömeges méhpusztulás, súlyos fagyok: tragikus akácméztermésről beszélnek a termelők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1df1ede8-62de-4e5c-b64e-881141d8be35","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj Leaf villanyautó a Nissan valaha készült legszerényebb légellenállású modellje.","shortLead":"A vadonatúj Leaf villanyautó a Nissan valaha készült legszerényebb légellenállású modellje.","id":"20250612_a-levego-ker-elnezest-az-uj-nissan-leaftol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1df1ede8-62de-4e5c-b64e-881141d8be35.jpg","index":0,"item":"1d24cb55-ea1b-413f-bd91-31e0b6880acc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_a-levego-ker-elnezest-az-uj-nissan-leaftol","timestamp":"2025. június. 12. 06:41","title":"A levegő kér elnézést a teljesen új Nissan Leaftől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae282f17-6578-4905-89ad-5e2dd21f2ee8","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A lengyelországi elnökválasztás sokkja után az EU két sorsdöntő év előtt áll. A tét, hogy sikerül-e felépítenie egy független Európát.","shortLead":"A lengyelországi elnökválasztás sokkja után az EU két sorsdöntő év előtt áll. A tét, hogy sikerül-e felépítenie...","id":"20250610_Suddeutsche-kommentar-EU-Orban-Fico","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae282f17-6578-4905-89ad-5e2dd21f2ee8.jpg","index":0,"item":"f2d7fd5f-24a2-4f6d-b0c8-4d81c6f87b08","keywords":null,"link":"/360/20250610_Suddeutsche-kommentar-EU-Orban-Fico","timestamp":"2025. június. 10. 15:45","title":"Süddeutsche-kommentár: Európának a saját érdeke, hogy fellépjen Orbán és Fico ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93c5164f-2768-4c74-91e0-6a9828e878b4","c_author":"hvg360","category":"eurologus","description":"Hogyan hat a társadalomra az, hogy szélsőséges politikusok az LMBTQ közösség tagjait is célba vették? A román és a spanyol példa.","shortLead":"Hogyan hat a társadalomra az, hogy szélsőséges politikusok az LMBTQ közösség tagjait is célba vették? A román és...","id":"20250611_A-homofob-kampanyok-miatt-megy-egyre-tobb-ember-a-Pride-ra-Europa-szerte","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93c5164f-2768-4c74-91e0-6a9828e878b4.jpg","index":0,"item":"82429ceb-64ed-4abd-bca9-8d37e1c44336","keywords":null,"link":"/eurologus/20250611_A-homofob-kampanyok-miatt-megy-egyre-tobb-ember-a-Pride-ra-Europa-szerte","timestamp":"2025. június. 11. 15:37","title":"A homofób kampányok miatt vonul az utcára egyre több ember a melegek védelmében Európa-szerte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afcb4da7-86d3-4fb9-add2-54c70d88c220","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az nem derült ki, a Fidesz kommunikációs igazgatója pontosan mit érzett fenyegetőnek, de dicsőséget követel Magyarországnak.","shortLead":"Az nem derült ki, a Fidesz kommunikációs igazgatója pontosan mit érzett fenyegetőnek, de dicsőséget követel...","id":"20250610_Menczer-Tamas-Zelenszkij-Valasz-Online-interju-fenyegetozes-dicsoseg-Magyarorszagnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afcb4da7-86d3-4fb9-add2-54c70d88c220.jpg","index":0,"item":"6a534c08-5f99-4d36-a009-fcd904a17798","keywords":null,"link":"/itthon/20250610_Menczer-Tamas-Zelenszkij-Valasz-Online-interju-fenyegetozes-dicsoseg-Magyarorszagnak","timestamp":"2025. június. 10. 14:14","title":"Menczer Tamás fenyegetőzésnek érezte Zelenszkij Válasz Online-os interjúját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63a5ec7a-ae99-458c-af60-6d60694287ad","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai Energiaügyi Minisztérium, a Dell és az Nvidia közös projektje lesz a Doudna nevű szuperszámítógép. A szuperkomputer küldetése, hogy számos tudományos területen felgyorsítsa a kutatásokat.","shortLead":"Az amerikai Energiaügyi Minisztérium, a Dell és az Nvidia közös projektje lesz a Doudna nevű szuperszámítógép...","id":"20250610_doudna-uj-amerikai-szuperszamitogep-projekt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63a5ec7a-ae99-458c-af60-6d60694287ad.jpg","index":0,"item":"1abcc23c-cf36-48d1-b691-5244b24e1e80","keywords":null,"link":"/tudomany/20250610_doudna-uj-amerikai-szuperszamitogep-projekt","timestamp":"2025. június. 10. 14:03","title":"Nem semmi nevek álltak össze, tőlük jön az új szuperszámítógép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megint a tutiba nyúlhat bele a Toyota, amikor hibrid nagyhatalomként a legdivatosabb szegmensbe, a városi szabadidő-autók közé szabadítja alternatív hajtásláncú modelljét. A RAV4, amely húsz évvel ezelőtt volt már divatautó, most hibrid változatban megint visszakerülhet a "kívánatosok ligájába".
Nem tudni igazán, miért néznek meg egy autót. Alapvetően azt gondolnánk, a RAV4-nek most koránt sincs olyan nimbusza, mint korábban „butikosné” terepjáróként volt, ám úgy tűnik megint eltaláltak valamit, hogyan kell kiemelkedni az utcai jelenlétben, érezhetően megnézik a RAV4-t az emberek.
Az új hűtőmaszk, a fényszórók és az orr-rész merész formái, vagyis a hangsúlyos elemek, pont szemmagasságban vannak. Mint a legjobban marketingelt termékek a hipermarketek polcain, önkéntelenül azokat veszi észre az ember. A hibrid esetében külön hozzátesz az összképhez a kéken „világító” márkalogó, főleg egy ilyen fehér színű autón. A hátulja már nem ennyire karakteres, pedig ott is LED-ek világítnak. Persze lehet azt is megnézik, de az ugye kevésbé tűnik fel.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A jelenlegi RAV4-generációt egyébként lassan három éve mutatták be, így szükségszerű volt némi ráncfelvarrás is, ha meg már itt tartottak, megérkezett a hibrid változat is. Méreteiben persze nem változott a RAV4, továbbra is fél számmal nagyobb a kategória best-sellerénél, a Nissan Qashqainál: 4,6 méter hosszú, 2,66 méteres tengelytávval.
A RAV4 komoly előnye, hogy a hátul ülöknek is nagyon tágas, s még a csomagtér is tisztességes méretű – a hibridnél például 501 literes. Az elektromos hajtást kiszolgáló nikkel-hibrid akkumulátorok a Toyota hagyományoknak megfelelően a hátsó ülések alatt vannak, ami miatt nem lehet az üléslapot előre hajtani. Ugyanakkor itt kell megjegyezni, hogy a hátsó ülések támlái hátra is dönthetőek, nagyjából 20 fokos szögben, ami nagyon kényelmessé teszi a hosszú távú utazást. Arról nem is beszélve, hogy ezzel a gyereküléseket is jobban hátra lehet dönteni, amit a kényelmesen alvó gyerekek miatt nagyon értékelni fognak a szülők. (Nem is érteni, miért nem ilyen a legtöbb autó hátsó ülése.)
A belső térben is kedvező az immár frissített összkép: a Toyotákat gyakran érő vád, amely szerint a kabinban használt anyag és dizájn meglehetősen lehangoló, a RAV4-nél – legalábbis ebben a felszereltségben – feltétlenül megdől: bőr ülések, finom műszerfalborítás, a középkonzolon 7 colos érintőképernyő, praktikusan elhelyezett kis tárolók, mindez igényesebben és szebben, mint a cég többi modelljében, legyen szó akár egy Lexusról is.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A tesztelő számára egyébként a RAV4 Hybrid legnagyobb meglepetése az volt, amikor kiderült: megoldották, hogy kvázi „sportos” autózásra is alkalmas. Mindez csak azért olyan fontos, mert - főleg a nyomatékos dízelekkel szemben - egy hibriddel eddig kifejezetten kellemetlen élmény volt például autópályán erőlködni.
A megoldás tulajdonképpen egyszerű: kézi üzemmód is került a hibrid "váltójába". Amikor normál módban van a kapcsoló, akkor továbbra is a hagyományos hibrides karakterű a RAV4 is. Vagyis egy előzési szándékra felbőgő motorral és visszafogott gyorsulással reagál. Ám ha átbillentjük a váltókart a Sport-módnak titulált állásba, ténylegesen megjelenik a nyomaték, s még változatlan gázpedálállás mellett is elkezd dinamikusan gyorsulni a kocsi. Végre érezhető, hogy egy 197 lóerős kocsi van a birtokunkban. A hajtáslánc végre egész élénken teszi a dolgát. Az erőforrás egy 2.5 literes – nem teljesítményre, hanem hatásfokra kihegyezett, Atkinson-cikusú –, négyhengeres, változó szelepvezérlésű 152 lóerős benzinmotorból, valamint a mellé rakott, 105 kW (143 LE) teljesítményű elektromotorból áll, így jön össze rendszerteljesítményként a közel 200 lóerő.
Sport, vagyis manuális módban hat előre programozott fokozat van – ténylegesen ugye nincsenek fogaskerekek –, de „virtuálisan” visszakapcsolgatva, még tovább lehet dinamizálni a RAV4-et. Ebben a manuális módban, kvázi motorfékként is használható a váltó, ezzel egyébként direktben lehet jobban tölteni az akkumulátorokat is egy lejtős szakaszt kihasználva.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A helyzet kettősségét mutatja viszont, hogy a dinamikus autózás e lehetőségének biztosításával, sajnos éppen a fogyasztási adatot nem sikerült igazán hibridesre hozni. Ezek az autók nyilván városban teljesítenek a legjobban, ott nem is kapcsolgatunk majd, és így simán eljár 6 liter körüli fogyasztással a RAV4, ám sok autópályázással és sok gyorsítással – ami egyáltalán nem az ideális lét egy hibridnek - máris egész más a helyzet: az átlagfogyasztás ott 8,0-8,4 liter.
Teljesen EV (azaz elektromos módban) pár kilométert lehet autózni a hibrid RAV4-gyel, de ennek jelentőségét sem érdemes lebecsülni, amikor sokan azzal fejezik be a napot, hogy a közeli sulitól hazagurulnak a gyerekkel. De hát nincs is annál felemelőbb, mint 0.0 km/h-s fogyasztást látni a kijelzőn míg haza érünk.
D.P.
Ahogyan az általunk néhány hete próbált Priusnál is, vélhetően itt is sokat foglalkoztak a mérnökök az autópályás utazások komfortosabbá tételével. Az utastér például - a magasabb felépítmény ellenére - 140-nél is kifejezetten csendes is. Viszont a futómű és a kormányzás kettőséből (a túl könnyen járó elektromos szervózás miatt) az utóbbi továbbra sem a legerősebb pontja a RAV4-nek, bár nyilván ez is ízlés kérdése. Ami pedig a futóművet illeti, ennek hangolása tökéletesen illeszkedik a hibrides filozófiához – a nyugodt autózáshoz -, így inkább lágy, mint nem.
A Toyotánál biztos felmérték azt is, hogy az alapvetően mégis csak konkurenciának tekinthető Prius vevőkörét nem fogja megdézsmálni a hibrid szabadidő-autójuk. A Prius vásárlói sokkal individualistább célközönség, akkor meg miért hagynák ki azt a piacot, ami legjobban növekszik mindenhol a világon? És hát igazán kompetens hibrid nem is volt eddig a kínálatban. (Persze leszámítva éppen a Lexus hibrid SUV-kat, de az nagyon más árkategória.)
D.P.
A tesztünkön járt Toyota RAV4 Hybrid elsőkerék-hajtású változatából a legolcsóbb 8,4 millió forintba kerül alapáron, az általunk kipróbált Executive-csomagos viszont már alapból 10,36 millió forint. (Létezik egyébként 4x4-esként is a hibrid SUV, a hátsó tengelyen egy plusz villanymotorral, de ezért minimum 9,4 millió forintot kérnek.)
A csúcsfelszereltségű RAV4 hibridben nagyjából minden benne van, ami az ésszerűség határain belül egyébként is rendelni érdemes: kétzónás digitklíma, esőrézékelős ablaktörlő, elektromos csomagtérajtó, Bi-LED fényszórók, nyomógombos indítás, 18 colos könnyűfém-felnik, fűthető bőrülések, Touch2 Go Plus navigáció, panoráma parkoló monitor, holttérfigyelő, JBL audio rendszer és a Toyota Safety Sense biztonsági csomagja.
A Toyota hibrid kínálata mostanra már négy tagból áll: Prius, Auris, Yaris és RAV4. Mindez önmagában jelzi, miben hisz a világ legnagyobb autógyártója. És egyáltalán nem lesz véletlen, ha ezekből a modellekből pillanatokon belül a hibridek teszik majd ki az eladások többségét.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.