Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c25daf24-7095-4511-923f-dad12bfb9a13","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az idős ember életveszélyes fejsérülést szenvedett.","shortLead":"Az idős ember életveszélyes fejsérülést szenvedett.","id":"20241125_vademeles-eletveszelyt-okozo-testi-sertes-busz-lerantas-ferencvaros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c25daf24-7095-4511-923f-dad12bfb9a13.jpg","index":0,"item":"c07e2b51-b91b-4cab-8dcc-bc885274010a","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_vademeles-eletveszelyt-okozo-testi-sertes-busz-lerantas-ferencvaros","timestamp":"2024. november. 25. 12:48","title":"Botjánál fogva rántott le a buszról egy 89 éves utast egy férfi Ferencvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5b73acb-6783-4eab-9f5e-422df8602893","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Megúszták, hogy vacsora legyen belőlük.","shortLead":"Megúszták, hogy vacsora legyen belőlük.","id":"20241126_joe-biden-halaadas-pulyka-elnoki-kegyelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5b73acb-6783-4eab-9f5e-422df8602893.jpg","index":0,"item":"a8b31420-72ba-4ed5-994e-efb42436617c","keywords":null,"link":"/elet/20241126_joe-biden-halaadas-pulyka-elnoki-kegyelem","timestamp":"2024. november. 26. 12:59","title":"Joe Biden utoljára kegyelmezett meg két pulykának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"677fb9fd-267f-45c6-b7f0-cb569e56c4b8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Habár a médiacég azt állítja, hogy mesterséges beavatkozás eredménye lett a sok pozitív visszajelzés.","shortLead":"Habár a médiacég azt állítja, hogy mesterséges beavatkozás eredménye lett a sok pozitív visszajelzés.","id":"20241127_A-Mediaworks-leallitotta-Magyar-Peter-megiteleserol-szolo-olvasoi-szavazasat-miutan-kiderult-hogy-a-politikus-tul-nepszeru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/677fb9fd-267f-45c6-b7f0-cb569e56c4b8.jpg","index":0,"item":"5ae8e950-d74d-41e9-a9e3-c411caada466","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_A-Mediaworks-leallitotta-Magyar-Peter-megiteleserol-szolo-olvasoi-szavazasat-miutan-kiderult-hogy-a-politikus-tul-nepszeru","timestamp":"2024. november. 27. 07:49","title":"A Mediaworks leállította Magyar Péter megítéléséről szóló olvasói szavazását, miután kiderült, hogy a politikus túl népszerű","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a396210c-6dad-41c7-aaff-6e16c951fa1a","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Szijjártó Péter miniszter hatályon kívül helyezte saját korábbi rendeletét.","shortLead":"Szijjártó Péter miniszter hatályon kívül helyezte saját korábbi rendeletét.","id":"20241126_covid-koronavirus-oltas-igazolvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a396210c-6dad-41c7-aaff-6e16c951fa1a.jpg","index":0,"item":"0aa7bf57-7c0e-4559-9d7a-78c236027e0f","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_covid-koronavirus-oltas-igazolvany","timestamp":"2024. november. 26. 07:17","title":"Keddtől már nem lehet magyar igazolványt adni egy sor országban beadott Covid-oltásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c8d4dd5-b1b1-476c-8668-3924a65e6b6c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai Aqara nevű cég azt ígéri, a Valve Controller T1 segítségével csőtörés esetén akár távolról is el lehet zárni az otthoni vízcsapot.","shortLead":"Az amerikai Aqara nevű cég azt ígéri, a Valve Controller T1 segítségével csőtörés esetén akár távolról is el lehet...","id":"20241125_aqara-smart-calve-controller-t1-csotores-okos-csap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c8d4dd5-b1b1-476c-8668-3924a65e6b6c.jpg","index":0,"item":"0ed6cecd-76d2-48fd-aac2-c5fc0a025f11","keywords":null,"link":"/tudomany/20241125_aqara-smart-calve-controller-t1-csotores-okos-csap","timestamp":"2024. november. 25. 10:03","title":"Százezres vízszámlától mentheti meg a felokosított csap, amit távolról is vezérelhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3c3483f-9144-43b8-b4a9-bbc469e2b93c","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Letört áramszedő, leszakadt felsővezeték, rosszul lett utas, elromlott váltó: kimaradt járatok, késések szinten minden elővárosi vonalon a főváros környékén, és messzebb is.","shortLead":"Letört áramszedő, leszakadt felsővezeték, rosszul lett utas, elromlott váltó: kimaradt járatok, késések szinten minden...","id":"20241125_mav-vasut-vonatkozlekedesi-kaosz-keses-kimaradt-jaratok-felsovezetek-szakadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3c3483f-9144-43b8-b4a9-bbc469e2b93c.jpg","index":0,"item":"db9379dd-dcd9-4038-9a6e-a19cc1d22a17","keywords":null,"link":"/kkv/20241125_mav-vasut-vonatkozlekedesi-kaosz-keses-kimaradt-jaratok-felsovezetek-szakadas","timestamp":"2024. november. 25. 08:03","title":"Nagyon-nagyon hétfő reggel volt a MÁV-nak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6ab4ee0-592e-4d82-8930-efa36a4d8778","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A férfi a 2000-es években követett el Kaliforniában több bombamerényletet.","shortLead":"A férfi a 2000-es években követett el Kaliforniában több bombamerényletet.","id":"20241127_korozott-terrorista-fbi-wales","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6ab4ee0-592e-4d82-8930-efa36a4d8778.jpg","index":0,"item":"d44108ce-31b2-4478-8ec4-c11a9d833a65","keywords":null,"link":"/vilag/20241127_korozott-terrorista-fbi-wales","timestamp":"2024. november. 27. 06:27","title":"Elfogott egy 15 éve körözött terroristát az FBI Wales-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1109f981-181e-48a3-aeb9-98cec76f02e6","c_author":"Szentirmai Áron","category":"itthon","description":"Bár csak a hétvégén kezdődik a Czeglédy Gergő óbudai körzetében januárra kiírt időközi önkormányzati választás hivatalos kampánya, a Fidesz az elmúlt hétvégéken már ahhoz is gyűjtötte az aláírásokat, hogy a börtönben ülő Kiss László polgármester távozását kikényszerítsék.","shortLead":"Bár csak a hétvégén kezdődik a Czeglédy Gergő óbudai körzetében januárra kiírt időközi önkormányzati választás...","id":"20241125_Fidesz-Kiss-Laszlo-alairasgyujtes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1109f981-181e-48a3-aeb9-98cec76f02e6.jpg","index":0,"item":"a0a37692-056a-41f2-883d-72b10b9be16d","keywords":null,"link":"/itthon/20241125_Fidesz-Kiss-Laszlo-alairasgyujtes","timestamp":"2024. november. 25. 11:49","title":"Aláírásgyűjtéssel kényszerítené lemondásra a fizetését a börtönben ülve is felvevő óbudai polgármestert a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megint a tutiba nyúlhat bele a Toyota, amikor hibrid nagyhatalomként a legdivatosabb szegmensbe, a városi szabadidő-autók közé szabadítja alternatív hajtásláncú modelljét. A RAV4, amely húsz évvel ezelőtt volt már divatautó, most hibrid változatban megint visszakerülhet a "kívánatosok ligájába".
Nem tudni igazán, miért néznek meg egy autót. Alapvetően azt gondolnánk, a RAV4-nek most koránt sincs olyan nimbusza, mint korábban „butikosné” terepjáróként volt, ám úgy tűnik megint eltaláltak valamit, hogyan kell kiemelkedni az utcai jelenlétben, érezhetően megnézik a RAV4-t az emberek.
Az új hűtőmaszk, a fényszórók és az orr-rész merész formái, vagyis a hangsúlyos elemek, pont szemmagasságban vannak. Mint a legjobban marketingelt termékek a hipermarketek polcain, önkéntelenül azokat veszi észre az ember. A hibrid esetében külön hozzátesz az összképhez a kéken „világító” márkalogó, főleg egy ilyen fehér színű autón. A hátulja már nem ennyire karakteres, pedig ott is LED-ek világítnak. Persze lehet azt is megnézik, de az ugye kevésbé tűnik fel.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A jelenlegi RAV4-generációt egyébként lassan három éve mutatták be, így szükségszerű volt némi ráncfelvarrás is, ha meg már itt tartottak, megérkezett a hibrid változat is. Méreteiben persze nem változott a RAV4, továbbra is fél számmal nagyobb a kategória best-sellerénél, a Nissan Qashqainál: 4,6 méter hosszú, 2,66 méteres tengelytávval.
A RAV4 komoly előnye, hogy a hátul ülöknek is nagyon tágas, s még a csomagtér is tisztességes méretű – a hibridnél például 501 literes. Az elektromos hajtást kiszolgáló nikkel-hibrid akkumulátorok a Toyota hagyományoknak megfelelően a hátsó ülések alatt vannak, ami miatt nem lehet az üléslapot előre hajtani. Ugyanakkor itt kell megjegyezni, hogy a hátsó ülések támlái hátra is dönthetőek, nagyjából 20 fokos szögben, ami nagyon kényelmessé teszi a hosszú távú utazást. Arról nem is beszélve, hogy ezzel a gyereküléseket is jobban hátra lehet dönteni, amit a kényelmesen alvó gyerekek miatt nagyon értékelni fognak a szülők. (Nem is érteni, miért nem ilyen a legtöbb autó hátsó ülése.)
A belső térben is kedvező az immár frissített összkép: a Toyotákat gyakran érő vád, amely szerint a kabinban használt anyag és dizájn meglehetősen lehangoló, a RAV4-nél – legalábbis ebben a felszereltségben – feltétlenül megdől: bőr ülések, finom műszerfalborítás, a középkonzolon 7 colos érintőképernyő, praktikusan elhelyezett kis tárolók, mindez igényesebben és szebben, mint a cég többi modelljében, legyen szó akár egy Lexusról is.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A tesztelő számára egyébként a RAV4 Hybrid legnagyobb meglepetése az volt, amikor kiderült: megoldották, hogy kvázi „sportos” autózásra is alkalmas. Mindez csak azért olyan fontos, mert - főleg a nyomatékos dízelekkel szemben - egy hibriddel eddig kifejezetten kellemetlen élmény volt például autópályán erőlködni.
A megoldás tulajdonképpen egyszerű: kézi üzemmód is került a hibrid "váltójába". Amikor normál módban van a kapcsoló, akkor továbbra is a hagyományos hibrides karakterű a RAV4 is. Vagyis egy előzési szándékra felbőgő motorral és visszafogott gyorsulással reagál. Ám ha átbillentjük a váltókart a Sport-módnak titulált állásba, ténylegesen megjelenik a nyomaték, s még változatlan gázpedálállás mellett is elkezd dinamikusan gyorsulni a kocsi. Végre érezhető, hogy egy 197 lóerős kocsi van a birtokunkban. A hajtáslánc végre egész élénken teszi a dolgát. Az erőforrás egy 2.5 literes – nem teljesítményre, hanem hatásfokra kihegyezett, Atkinson-cikusú –, négyhengeres, változó szelepvezérlésű 152 lóerős benzinmotorból, valamint a mellé rakott, 105 kW (143 LE) teljesítményű elektromotorból áll, így jön össze rendszerteljesítményként a közel 200 lóerő.
Sport, vagyis manuális módban hat előre programozott fokozat van – ténylegesen ugye nincsenek fogaskerekek –, de „virtuálisan” visszakapcsolgatva, még tovább lehet dinamizálni a RAV4-et. Ebben a manuális módban, kvázi motorfékként is használható a váltó, ezzel egyébként direktben lehet jobban tölteni az akkumulátorokat is egy lejtős szakaszt kihasználva.
Toyota RAV4 Hybrid - galéria
D.P.
A helyzet kettősségét mutatja viszont, hogy a dinamikus autózás e lehetőségének biztosításával, sajnos éppen a fogyasztási adatot nem sikerült igazán hibridesre hozni. Ezek az autók nyilván városban teljesítenek a legjobban, ott nem is kapcsolgatunk majd, és így simán eljár 6 liter körüli fogyasztással a RAV4, ám sok autópályázással és sok gyorsítással – ami egyáltalán nem az ideális lét egy hibridnek - máris egész más a helyzet: az átlagfogyasztás ott 8,0-8,4 liter.
Teljesen EV (azaz elektromos módban) pár kilométert lehet autózni a hibrid RAV4-gyel, de ennek jelentőségét sem érdemes lebecsülni, amikor sokan azzal fejezik be a napot, hogy a közeli sulitól hazagurulnak a gyerekkel. De hát nincs is annál felemelőbb, mint 0.0 km/h-s fogyasztást látni a kijelzőn míg haza érünk.
D.P.
Ahogyan az általunk néhány hete próbált Priusnál is, vélhetően itt is sokat foglalkoztak a mérnökök az autópályás utazások komfortosabbá tételével. Az utastér például - a magasabb felépítmény ellenére - 140-nél is kifejezetten csendes is. Viszont a futómű és a kormányzás kettőséből (a túl könnyen járó elektromos szervózás miatt) az utóbbi továbbra sem a legerősebb pontja a RAV4-nek, bár nyilván ez is ízlés kérdése. Ami pedig a futóművet illeti, ennek hangolása tökéletesen illeszkedik a hibrides filozófiához – a nyugodt autózáshoz -, így inkább lágy, mint nem.
A Toyotánál biztos felmérték azt is, hogy az alapvetően mégis csak konkurenciának tekinthető Prius vevőkörét nem fogja megdézsmálni a hibrid szabadidő-autójuk. A Prius vásárlói sokkal individualistább célközönség, akkor meg miért hagynák ki azt a piacot, ami legjobban növekszik mindenhol a világon? És hát igazán kompetens hibrid nem is volt eddig a kínálatban. (Persze leszámítva éppen a Lexus hibrid SUV-kat, de az nagyon más árkategória.)
D.P.
A tesztünkön járt Toyota RAV4 Hybrid elsőkerék-hajtású változatából a legolcsóbb 8,4 millió forintba kerül alapáron, az általunk kipróbált Executive-csomagos viszont már alapból 10,36 millió forint. (Létezik egyébként 4x4-esként is a hibrid SUV, a hátsó tengelyen egy plusz villanymotorral, de ezért minimum 9,4 millió forintot kérnek.)
A csúcsfelszereltségű RAV4 hibridben nagyjából minden benne van, ami az ésszerűség határain belül egyébként is rendelni érdemes: kétzónás digitklíma, esőrézékelős ablaktörlő, elektromos csomagtérajtó, Bi-LED fényszórók, nyomógombos indítás, 18 colos könnyűfém-felnik, fűthető bőrülések, Touch2 Go Plus navigáció, panoráma parkoló monitor, holttérfigyelő, JBL audio rendszer és a Toyota Safety Sense biztonsági csomagja.
A Toyota hibrid kínálata mostanra már négy tagból áll: Prius, Auris, Yaris és RAV4. Mindez önmagában jelzi, miben hisz a világ legnagyobb autógyártója. És egyáltalán nem lesz véletlen, ha ezekből a modellekből pillanatokon belül a hibridek teszik majd ki az eladások többségét.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A budapesti egyéni országgyűlési választókerületek számának 18-ról 16-ra csökkentése több mint a választás előtti szokásos fideszes hatalmi manipuláció.