Ez is eljött: jövőre már ilyen versenyautók köröznek a pályán

A gép nagyjából 300 km/h-s tempóval szeli majd a köröket a versenypályán.

  • hvg.hu hvg.hu
Ez is eljött: jövőre már ilyen versenyautók köröznek a pályán

Ha minden a tervek szerint halad, a Roborace lehet az első olyan autóverseny, ahol csak és kizárólag önvezető autók versenyeznek egymással. A tervek szerint legkésőbb a 2017–2018-as Formula E-szezonjában rajtol majd el a mezőny, de korábban olyan hírekről is hallani lehetett, hogy már az idén megmutatják a közönségnek, mire képesek ezek a kocsik.

Roborace

Bármi is legyen a vége, a Roborace most bemutatta az első, teljesen önvezető autóját, ami tökéletesen alkalmas lehet arra, hogy a versenyben szerepeljen. A gép elsőre – de talán még másodjára is – elég futurisztikusan néz ki, nem véletlenül. Az autó kinézetét ugyanis az a Daniel Simon tervezte meg, akinek a munkásságát jóval többen ismerik, mint ahányan ennek tudatában vannak. Ő tervezte ugyanis a Tron, a Feledés, a Prometheus és az Amerika kapitány című filmekben szereplő járműveket, emellett dolgozik az Audinak, a Bentley-nek és a Bugattinak, de néhány jelenlegi, Forma–1-es autó dizájnja is az ő keze nyomát viseli.

Roborace

Egyszóval nem kispályás az ember, a mostani gép pedig egyenesen tökéletes. "A célom az volt, hogy egy olyan járművet hozzak létre, ami teljes mértékben képes kihasználni a szokatlan lehetőséget, vagyis hogy nincs szükség emberi beavatkozásra a vezetéséhez" – nyilatkozta a Formula E honlapjának Simon.

A szervezők szerint a kocsi a Formula E keretein belül, "a show részeként" debütálhat majd. A Roborace-sorozat célja megmutatni, hogy az autonóm járművek kora már itt van, és akár extrém körülmények közt – mint egy autóverseny, ahol a szervezők 300 km/h körüli tempót ígérnek – is képesek magas szinten működni. A versenysorozat annyiban is különleges, hogy a legkevésbé megszokott szereplőket szeretnék megnyerni hozzá, így a Google, Uber, Continental vagy a Bosch lehet a kocsik háttércsapata, amelyek mindegyike elkötelezett az autonóm autózás mellett.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.