szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A céget a dél-koreai kormány vádolta meg azzal, hogy manipulálták az EGR-rendszert.

A dél-koreai kormány a Volkswagen-botrány kirobbanása után úgy döntött, független szakembereket kér fel arra, vizsgálják meg a Nissan által gyártott autókat is. Most úgy tűnik, ennek a cégnek is volt mit takargatnia, az eredmények alapján ugyanis ezeknél is találtak a károsanyag-kibocsátást manipuláló megoldást.

Az EGR (exhaust gas recirculation) szelep funkciója, hogy a kipufogógáz visszavezetés szabályozása. Mivel magas égési hőmérsékletnél az égéstérben nitrogénoxid keletkezik, a megoldás segítségével a kipufogógáz egy részét visszavezetik a szívási rendszerbe, így csökken a kibocsátott nitrogénoxidok mennyisége.

D.P.

A dél-koreai kormányszóvivő szerint az autók általában 50 Celsius-fok környékén állítják le a rendszert, hogy ne melegedjen túl a motor. A britek által gyártott Qashqai EGR-rendszere azonban már 35 foknál kikapcsolt – számolt be róla az Autocar. A kormány mintegy 195 ezer fontra (78 millió forint) büntette a céget, és kötelezte az összes érintett Qashqai visszahívását.

A vádakra reagált a Nissan is, a cég képviselői szerint nem csaltak a kibocsátással, a Qashqai-t pedig az előírásoknak megfelelően homologizálták (vagyis engedélyeztették) a koreai piacon. Hangsúlyozták ugyanakkor azt is, hogy továbbra is együttműködnek a korai hatóságokkal az ügy tisztázása érdekében.

A vád már csak azért is érzékeny lehet a Nissanra nézve, mert a napokban jelentették be, hogy 237 milliárd japán jenért (600 milliárd forintért) megveszi a fogyasztási adatokat manipuláló Mitsubishi Motors 34 százalékát, és ezzel a legnagyobb részvényese lesz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!