Alig egy fél évvel ezelőtt számoltunk be először arról az új cégről, ami nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a Tesla riválisává válik. Az Atieva ebből kifolyólag szintén elektromos autókat akar gyártani, és mivel Kína legnagyobb autógyártója, a Beijing Electric Vehicle Company (BEVC) áll mögötte, így minden valószínűség szerint irdatlan mennyiségű pénz áll mögötte. A napokban ismét hallani lehetett róluk, ezúttal már egy konkrét elképzeléssel kapcsolatban.
A Reuters jelentése szerint a cég élén Bernard Tse, a Tesla korábbi alelnöke és elnökségi tagja, valamint Peter Rawlinson, a Model S korábbi főmérnöke áll, és a vezetésükkel máris elkészült az első autójuk: az Edna.

Az Atievának egyelőre nincs gyára, és ez rögtön meg is magyarázza a képet a Mercedes Vitóról. A helyzet ugyanis az, hogy valójában egy Mercedes-Benz Vitójuk van, ám a hagyományos meghajtás helyett elektromotor hajtja az összkerékmeghajtást, ami 900 lóerőt jelent a kocsi számára. Mindez azt jelenti, hogy még 2,3 tonnás súlya ellenére is 3,1 másodperc alatt teszi meg a 0-100 km/h-s sprintet. Az Atieva tervei szerint ugyanolyan hajtásláncot szerelnek majd bele, mint ami a Teslának van, és akkor még gyorsabb lehet: ugyanezt a sprintet 2,7 mp alatt vágja majd ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.